שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

אושרה ייצוגית נגד אגד ודן: התחבורה לא נגישה לעיוורים

התובעים טוענים כי חברות האוטובוסים מפרות את חובותיהן החוקיות להפיכת התחבורה הציבורית נגישה לעיוורים ולקויי ראייה

מארק שון 12:2319.07.10

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר אתמולׁ(א') לנהל נגד חברות אגד ודן תביעה כייצוגית, בגין אי עמידתן לכאורה בחובות ההנגשה של התחבורה הציבורית העירונית.

  

ראובן ברון ומישל לוסטיגמן, יחד עם המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלות, טענו בבקשה כי חברות האוטובוסים מפרות
את החובות החוקיות בנוגע להפיכת התחבורה הציבורית לנגישה לעיוורים ולקויי ראייה. התובע, ראובן ברון, הוא יועץ נגישות ללקויי ראייה והוסמך על ידי משרד התמ"ת "מורשה נגישות שירות". ברון פעיל בכל הנוגע להפיכת תחבורה ציבורית לנגישה לאוכלוסיית לקויי הראייה.

 

התובעים מבקשים לחייב את החברות להקצות את המשאבים הנדרשים כדי לעמוד בדרישות החוק ולפצות כל חבר בקבוצה ב-5,000 שקל.

 

התקנות הרלוונטיות כוללות בין היתר הנחיות לגבי מכשולים בתחנות האוטובוס ושילוט מתאים עם כתב ברייל. "למרבה הפליאה והצער", כתב השופט יצחק ענבר, "עד עצם היום הזה לא הכינו תוכנית הנגשה כוללת. בדצמבר 2009 בישר היועץ המשפטי לממשלה שהכנת תכנית להנגשת אוטובוסים הושלמה".

 

למרות שהשופט קיבל את העמדה שהחברות מפרות את התקנות, הוא דחה בשלב זה את הבקשה לפיצוי שנקבע בחוק ההנגשה - 50 אלף שקל על כל פגיעה (התובעים דרשו 10% מהסכום לכל אדם).

 

אוכלוסיית העיוורים מוערכת על ידי אנשי המקצוע בכ-130 אלף איש. התביעה עוד רחוקה מלהגיע לסיומה, היות והשופט דחה את הדיון הבא לחודש מאי 2011.  

 

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין שמואל אהרנסון ואמיר קדרי ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה, אמודאי ושות' ועורך הדין עופר לוי.

 

לא מדובר בתביעה הראשונה שהוגשה בעניין הזה. ברון ועורכי הדין מובילים קמפיין נגד מספר גופים, בין היתר הוגשה במרץ האחרון בקשה דומה שטרם נדונה נגד רכבת ישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x