שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מוסף 15.7.10

העשור הקשה של שילב

בעשור האחרון נפתחו חנויות דיסקאונט רבות לתינוקות. לקוחות רבים החלו להגיע לשילב כדי "לעשות שיעורי בית" ולקבל הדרכה מקצועית, ואז הלכו לקנות במקום זול יותר

אורנה יפת 11:1215.07.10

בשנת 2000 שילב היתה השליטה הנינוחה של ענף מוצרי התינוקות. רוב הצרכנים קנו אז "חבילות לידה" לתינוק ראשון, והעדיפו לעשות זאת בסניפי שילב, שהיו פרוסים בקניונים ובמרכזי ערים.

 

אבל מאז הענף עבר כמה שינויים שגודלה של הרשת הפך את ההסתגלות אליהם לקשה ויקרה. השינוי העיקרי

היה רשתות הדיסקאונט הגדולות למוצרי תינוקות: היבוא הזול מסין הוליד מתחרים שהקימו חנויות גדולות, עם מגוון הרבה יותר רחב ומחירים הרבה יותר זולים. לצד המרכזים הללו, חנויות שילב נראו קטנות, מיושנות ויקרות. לקוחות רבים החלו להגיע לשילב כדי "לעשות שיעורי בית" ולקבל הדרכה מקצועית, ואז הלכו לקנות במקום זול יותר.

 

שילב ניסתה בתגובה שורת צעדים. כמה מהם, כגון יבוא בלעדי של עגלות ממותגות, פתיחת חנויות צעצועים לילדים גדולים יותר וניסיונות להיכנס לתחום בגדי ההיריון, עלו הרבה ולא זכו להצלחה. צעדים אחרים, כגון פתיחת חנויות "מגה" משלה והתמקדות בתחום הטקסטיל והאופנה לתינוקות, סייעו לחברה לעמוד בקצב ולשמור על נתח השוק שלה מול המתחרים המתחלפים, כאשר חברת הצעצועים שבבעלותה, טייני לאב, סייעה לשמור על שורת הרווח.

 

העשור מלא המאבקים והיוזמות היה העשור השישי לחייהם של איציק ושושי אורן. הללו העריכו בשנים האחרונות שכדי לשמור על כוחה של שילב עליהם לא רק לפתוח עוד ועוד סניפים אלא גם להגדיל בהתמדה את קהל היעד שלה, לפנות לילדים יותר גדולים ולהורים בשלבים יותר מוקדמים של ההיריון. מסיבותיהם, הגיעו בני הזוג למסקנה שלצעדים האלה נחוצים משאבים ואנרגיות שעסק משפחתי כבר לא יכול לספק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x