שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

בעקבות חשיפת "כלכליסט": מוביל־איי תגביל שיתוף הפעולה עם אייווקס

"העבודה צריכה להתבצע אחרת", טען יצחק ליטמן, מנכ"ל מוביל־איי מוצרים, ביחס למאמצי הלובינג של אייווקס לקידום חקיקה שתחייב התקנת מערכת התרעה של מוביל־איי

תומר אביטל 21:1326.06.10

מוביל־איי הגבילה את שיתוף הפעולה עם חברת אייווקס, והחלה במשא ומתן מול גוף שיווקי אחר, כך נודע ל"כלכליסט". בכירים במוביל־איי אמרו שעבר כי המהלך קודם בעקבות הפרסום ב"כלכליסט", ולפיו חברת אייווקס, שמשווקת את המוצר, מנסה לקדם חקיקה שתחייב נהגים בהתקנת מערכת ההתרעה למניעת

תאונות של מוביל־איי. "אנו מלאי הערכה לאייווקס, אבל הם עובדים בצורה מסוימת, והעבודה צריכה להתבצע בדרך אחרת", אמר אתמול ל"כלכליסט" יצחק ליטמן, מנכ"ל מוביל־איי מוצרים.

 

לפני כשלושה חודשים נחשף ב"כלכליסט" כי ח"כ מאיר שטרית (קדימה) יזם הצעת חוק שתחייב את כל האוטובוסים והמשאיות להצטייד במערכת התרעה מסכנות מתוצרת מוביל־איי בעלות של אלפי שקלים. הצעת החוק, שהונחה על שולחן הכנסת, תשלשל לקופת החברה כ־400 מיליון שקל בשנה לפחות. חברת אייווקס, שמשווקת את המוצר בישראל, שכרה חברת לובינג שקידמה את האינטרסים שלה בכנסת, ומנכ"לית אייווקס, מורן סיטין, אף הופיעה בפני ועדת המדע בכנסת.

 

ליטמן ציין כי בעקבות הכתבה ב"כלכליסט" השתנה מודל העבודה של מוביל־איי עם אייווקס. "החלטנו לקחת את המושכות. ננהל את מערך המכירות עם יותר שליטה".

 

בשבוע שעבר השיקה מוביל־איי מוצר חדש שיתריע גם על סכנות הנשקפות מהולכי רגל ואופנועים. הפעם יתבצע השיווק דרך חברות רבות, ואייווקס לא יזכו לקדימות בשיווקו, ואף לא בטוח שישווקו אותו כלל.

 

ליטמן הדגיש כי "אנו מתנגדים בצורה חד־משמעית לכל יוזמת חקיקה שמחייבת את האזרח לרכוש מוצר כלשהו. זה כמו מס. אנו תומכים בעידוד האזרחים לרכוש מערכות בטיחות דרך תמריצים שונים". גורם נוסף במוביל־איי אמר כי הכתבה ב"כלכליסט" גרמה לסכסוך בין שתי החברות, לאחר שבמוביל־איי לא היו מודעים לדרך שבה איווקס מנסה לקדם בכנסת הצעת חוק לחיוב התקנת מוצריה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x