$
בארץ

אור בקצה המנהרה: נסללה הדרך לתחילת העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב

זכיינית הרכבת הקלה, חברת MTS, הודיעה לאוצר כי הבנקים המממנים של הפרויקט אישרו את ההצעה לפיה נושא הפיצוי במקרה של ביטול הפרויקט אינו מהווה מכשול

ליאור גוטמן 17:2024.06.10

חברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, הגישה היום (ה') מכתב רשמי למשרד האוצר שבו היא מבהירה כי כל חלוקת סיכונים במקרה של הפסקת עבודות פיתוח הרכבת ידונו בין השותפים בפרויקט ומבלי שהמדינה תיקח בעניין חלק. המכתב חתום על שלושת הבנקים העיקריים שמממנים את הפרויקט: בנק לאומי,

בנק KSW הגרמני ו-LB ביירון הגרמני.

 

המכתב הוגש במסגרת הזמן שהוקצב לזכיינית על ידי האוצר: ביום חמישי שעבר הודיעה המדינה לזכיינית כי מדובר באחד התנאים העיקריים להמשך ההתקשרות עימה. התנאי השני, שהוא השגת מימון ארוך הטווח בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, כבר נפתר.

 

חמש השותפות בפרויקט למעשה קיבלו את כל התנאים שהמדינה הציבה להן, כך שלמעשה נסללה הדרך להשקת הפרויקט. MTS זכתה במכרז המדינה לרכבת הקלה בתל אביב בדצמבר 2006. במאי 2007 נחתם עימה החוזה הרשמי, מתוך כוונה לסגור את עניין מקורות המימון עד מאי 2008 ולהתחיל בעבודות הבנייה.

 

מדובר בסלילת הקו האדום של הרכבת, שיתחיל בפתח תקוה, יעבור בתל אביב ויסתיים בבת ים, על פני מסילה שאורכה כ-22 ק"מ. עלות הפרויקט נאמדת ב-10-11 מיליארד שקל, כאשר כ-85% מתוכם במימון המדינה באמצעות מענקי הקמה שיועברו לזכיינית לאורך תקופת הבנייה. אם העבודות יחלו בתחילת 2011 הרכבת תצא לדרכה באמצע 2016, מאחר שעבודות הבנייה יימשכו 66 חודשים.

   

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x