$
בארץ

כץ משאיר לנתניהו להכריע בעניין הרכבת הקלה בת"א

ביום ראשון הקרוב יידרש נתניהו להחליט בין שתי אפשרויות הנמצאות על השולחן: הלאמת הפרויקט או השארתו בידי הזכיינית MTS

ליאור גוטמן 09:0101.06.10

שר התחבורה ישראל כץ משאיר לראש הממשלה בנימין נתניהו את ההכרעה על עתיד הרכבת הקלה בתל אביב. ביום ראשון הקרוב יידרש נתניהו להחליט בין שתי אפשרויות הנמצאות על השולחן: הלאמת הפרויקט או השארתו בידי הזכיינית MTS. כך עולה מהדיונים שהתקיימו אתמול בהשתתפות נציגי משרד האוצר בלשכת

השר כץ.

 

הפרויקט, שיצא לדרך עם זכיית MTS במכרז ב־2007, מתעכב עקב קשיי החברה (שמורכבת משלוש חברות זרות, מאגד ומאפריקה ישראל) להשיג סגירה פיננסית למימון התחלתי של 1.5 מיליארד שקל לחלקו הראשון של הפרויקט.

 

מבדיקת אנשי האוצר עולה כי הלאמת הפרויקט לא תייקר את עלות חלקו הראשון - הנאמדת ב־11 מיליארד שקל. עם זאת, היא תגרום לדחיית השקת הרכבת הקלה: בתרחיש זה יהיה אפשר לצאת לביצוע בתחילת 2011 ולהשיק את הרכבת לנסיעת הציבור ב־2017, כשנתיים אחרי מועד ההשקה המקורי שלו התחייבה MTS).

 

קבלן הביצוע של העבודות בתרחיש זה יהיה החברה הממשלתית נ.ת.ע, והיא תוציא כמה מכרזים לקבלני משנה בתחומי החשמל והתקשורת. האפשרות השנייה שהוצגה לכץ ואשר תוצג לנתניהו ביום ראשון, היא להמשיך את הדיונים עם MTS שבמקור היתה אמורה לבצע את הפרויקט בשיטת BOT. זה כשנתיים החברה מנהלת מגעים עם האוצר כדי להסדיר את בעיית המימון שהתעוררה. במסגרת המגעים אנשי MTS אמורים להיפגש בימים הקרובים עם אנשי האוצר.

 

ל"כלכליסט" נודע עוד שאתמול השיבה המדינה למכתב ששלחה לה הזכיינית במהלך פסח, ובו הצעות פשרה. תשובת המדינה היתה כללית, ומקורבים לזכיינית אומרים כי זו תגיש הצעה משופרת בימים הקרובים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x