$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": רשות החברות תבחר את מנכ"ל הרכבת החדש במוצאי חג שבועות

הסיבה: הליך המינוי תואר כ"פגום", כיוון שחלק מחברי ועדת האיתור העניקו ציון של חצי נקודה מתוך עשר נקודות בפרמטר שמתייחס לאופי ותוכן המצגת שהוצגה בפני חברי ועדת האיתור

ליאור גוטמן 22:4917.05.10

רשות החברות הממשלתיות ביקשה לקבל את כל החומר הנוגע להליך בחירת מנכ"ל הרכבת החדש – כך נדע ל"כלכליסט".  בעקבות כך הופסק הליך בחירת מנכ"ל חדש לרכבת שהתקיים הערב.

 

הסיבה: הליך המינוי תואר כ"פגום", כיוון שחלק מחברי ועדת האיתור העניקו ציון של חצי נקודה מתוך עשר

נקודות בפרמטר שמתייחס לאופי ותוכן המצגת שהוצגה בפני חברי ועדת האיתור. אחרים העניקו נקודה אחת מתוך עשר אפשריות, זאת כאשר חלק מהנציגים העניקו עשר נקודות מתוך עשר אפשריות.

 

כתוצאה מהניקוד המוזר נותר מצב לפיו ששי שילה מוביל כרגע על אורן מוסט במירוץ על תפקיד מנכ"ל חדש לרכבת ישראל. בעקבות המהומה הפסיקה רשות החברות את ההליך והוא יושלם על ידה במוצאי חג השבועות.

 

יצוין ששילה הוא אחד הבודדים שהתמודדו על התפקיד שבאמתחתם ניסיון בניהול פרוייקטי תחבורה, שכן בתפקידו כמנכ"ל חברת נתיבי היובל הוא היה אחראי על סלילת אחד מכבישים הטובים בישראל – כביש הרוחב 431.

 

הליך איתור מנכ"ל חדש לרכבת ישראל לווה בשערוריות לא מעטות – אחד המתמודדים (אביאלי) פרש לטובת תפקיד במשרד הביטחון, השני (איציק בן טוב) קיבל באופן מוזר ציון עודף למרות שאין לו ניסיון בניהול חברה ממשלתית או בניהול מו"מ מול עובדים. בנוסף נפוצו שמועות כאילו חלק משרי הממשלה מעורבים בהליך מאחורי הקלעים. כאמור, רשות החברות שמה סוף לסאגה ונטלה את המושכות לידיה.

 

יצוין שהמלצת המועמד למנכ"ל רכבת ישראל עדיין דורשת אישור ועדת שפניץ ושרי התחבורה ישראל כץ והאוצר יובל שטייניץ, כך שהמועמד שיבחר על ידי רשות החברות הממשלתיות עדיין צריך לעבור את שתי המשוכות האלו כדי להתמנות לתפקיד, זאת על רקע קולות שנשמעים לבטל כלל את הליך המינוי בשל הפגמים לכאורה שנתגלו בו בחודשים האחרונים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x