שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

רה"מ מציג את תוכנית נתיבי ישראל המקוצצת: העלות ירדה ל-30 מיליארד שקל

בפשרה שהוצגה בין משרדי התחבורה, האוצר ורה"מ, קוצצה התוכנית המקורית לחיבור הפריפריה למרכז בכ-20 מיליארד שקל. לטענת משרד רה"מ, התוכנית תצמצם את האבטלה בצפון ובדרום לשיעור של כ-5%

ליאור גוטמן 14:3922.02.10

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג בעוד מספר שעות את הצעת המחליטים שתוגש לשולחן הממשלה ביום רביעי הקרוב בנוגע לתוכנית נתיבי ישראל. מדובר בתוכנית שאמורה לחולל מהפכה בתשתית התחבורה בישראל, במסגרתה תורחב רשת הכבישים והרכבות, דבר שלטענת ראש הממשלה יחבר את הפריפריה למרכז ויוריד את שיעור האבטלה בצפון ובדרום לכ-5%.

 

כזכור, התוכנית המקורית, שהוצגה לפני כשבועיים הקיפה מספר רב של פרויקטים בעלות כוללת של 50 מיליארד שקל. בין הפרויקטים ששאפה המדינה לקדם, ניתן למנות את חיבור קריית שמונה ואילת במסילת רכבת למרכז הארץ ופריסת רשת כבישים לרוחבה של המדינה.

 

על פי המסתמן, התוכנית הסופית תוציא לפועל רק את הפרויקטים הדחופים, ביניהם רכבת העמק, רכבת בין עכו לכרמיאל ומתיחה של כביש חוצה ישראל (כביש 6) עד לאזור סומך שבצפון ועד לצומת הנגב שבדרום.

 

בנוסף, יקודם נושא חשמול רכבת ישראל וסיום הסלילה של מספר כבישים בצפון הארץ, כגון כביש 65 וכביש 85. עם זאת, פרויקטים שהוגדרו כלא דחופים הועברו למצב או לסטטוס של "תכנון עתידי" והם יטופלו רק במועד מאוחר יותר.

 

זמן הביצוע - 15 שנה

 

על פי משרד ראש הממשלה, התוכנית תיפרס על פני כ-15 שנה ועם סיומה יירד, כאמור, שיעור האבטלה בצפון ובדרום הארץ לכ-5%.

 

את עיקר ההתנגדות למתווה המקורי של התוכנית הוביל משרד האוצר, שטען שחלק מהפרויקטים יטילו על כספי קופת המדינה נטל כבד. על פי אומדני האוצר, העלות המקורית של התוכנית הייתה אמורה להסתכם במעל ל-80 מיליארד שקל, סכום שתקציב המדינה יתקשה לעמוד בו. הפשרה הושגה בימים האחרונים בדיונים שנערכו בין ראש הממשלה, שר האוצר ושר התחבורה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x