$
בארץ

סולל בונה תבנה הגשר הגבוה בארץ ב-150 מיליון שקל

חברת סולל בונה תשתיות זכתה במכרז להקמת "גשר 10" בקו הרכבת המהיר בין ת"א לירושלים שצפוי להיפתח ב-2016. גובהו - כ-80 מטר

ליאור גוטמן 20:4831.01.10

חברת '"סולל בונה-תשתיות"' זכתה במכרז רכבת ישראל להקמת גשר 10 (גשר עשר) בפרויקט קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים. מדובר בהקמת גשר שייבנה באזור פארק עמק הארזים שבסמוך לירושלים.

 

עלות הפרויקט נאמדת ב-150 מיליון שקל. ייחודו של הגשר הוא בגובהו: על פי גורמים שמקורבים לפרויקט מדובר בגשר הגבוה בישראל עם גובה מדוד של 80 מטר.

 

מתל אביב לירושלים ב-26 דקות

 

קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים אמור להיפתח ב-2016 בהשקעה תשתיתית של כ-7 מיליארד שקל. הקו יאפשר נסיעה מעיר הבירה לתל אביב ב-26 דקות.

 

המסילה תכיל כמה מפרויקטי התשתיות הגדולים בישראל, לרבות מנהרות תת קרקעיות באורך 22 ק"מ, כריית מנהרה ארוכה (כ-12 ק"מ) והקמת הגשר הארוך ביותר בארץ (גשר 6 - באורך של 1.25 ק"מ).

 

העבודות לחפירת התחנה הסופית של קו הרכבת המהיר, שיתחבר עם הרכבת הקלה בירושלים באזור בניני האומה, כבר החלו. מדובר במספר רציפים בעומק 80 מטר מתחת לפני הקרקע שאורכם כ-300 מטר.

 

במכרז לבניית הגשר השתתפו שש חברות. בזמן הליך בחירת הזוכה פסלה ועדת המכרזים של רכבת ישראל את השתתפותה של חברת מנרב, בשל חשש כבד לניגוד עניינים. הסיבה: מנרב ניגשה למכרז יחד עם חברת התכנון PB, שעד לפני כרבעון שימשה כחברת הבקרה של רכבת ישראל מטעם הממשלה.

 

מכיוון ש-PB היא שאישרה מטעם המדינה את מסמכי המכרז המקורי, נוצר חשש לפגיעה בעיקרון השוויון, כך שמועמדותן של מנרב ו-PB נפסלו. "לאחר שניתנו כל האישורים הממשלתיים להסדרת הקמת הקו המהיר לירושלים, פועלת רכבת ישראל במלוא הכוח על מנת לקדם את עבודות התשתית תוך הקפדה יתרה על טוהר המידות", אמר מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x