שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

החלו עבודות ההכנה לכריית מנהרת תשתיות למטרונית בחיפה

במסגרת הפרויקט תוקם רשת תחבורה ציבורית בעיר, הכוללת כ-100 אוטובוסים רבי קיבולת. עלות ההקמה נאמדת ב-1.5 מיליארד שקל

ליאור גוטמן 22:5108.12.09
השבוע החלו עבודות ההכנה לכריית אחת ממנהרות התשתיות הארוכות בישראל. מדובר במנהרה באורך של כ-1.3 ק"מ שיונח לאורך הרחובות יל"ג-החלוץ בשכונת הדר בחיפה. עלות כריית המנהרה נאמדת ב-70 מיליון שקל. מעבר זה הוא חלק מפרויקט המטרונית בעיר חיפה במסגרתו ינועו כ-100 אוטובוסים מפרקיים
רבי קיבולת לאורכה של העיר. עלות הקמת הפרויקט למדינה ולזכיין נאמדת במיליארד וחצי שקל, כאשר הפעלת הקו צפויה להתחיל בסוף 2011.  

 

פרויקט המטרונית כולל שלושה קווי שירות באזור חיפה והקריות, באורך כולל של 40 קילומטר. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה. ביצוע העבודה לאורך ציר יל"ג-החלוץ יחולק לארבע מקטעים של כ-400 מטר כאשר העבודה על כל מקטע תארך כחצי שנה, ובסה"כ כשנתיים עד סיום הפרויקט.  

 

ראש עירית חיפה יונה יהב הנחה את חברת יפה נוף המנהלת את הפרויקט לבצע את הפעולות במקום תוך התחשבות מקסימלית בתושבים, בסוחרים ובסביבה, ולסיימו בפרק הזמן הקצר ביותר.

 

בספטמבר האחרון פרסם משרד התחבורה את המכרז העיקרי לבחירת הזוכה להפעלת קווי ה"מטרונית" בחיפה. הקבוצות שמתמודדות על המכרז הן חברת דן; קבוצה הכוללת את אגד תעבורה, חברת תשתית ואגד אחזקות; קבוצה שכוללת את החברות מטרופולין, מאיר והורן את ליבוביץ וקבוצה נוספת שכוללת את החברות קונקס ונתיב אקספרס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x