$
בארץ

ישראל כץ: רכבת כבדה תחבר בין עכו לכרמיאל

מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך 23 קילומטר, שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל. עלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל. זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יעמוד על כשעה ו-50 דקות

ליאור גוטמן 14:3726.11.09

שר התחבורה ישראל כץ הכריע היום (ה') בסוגיית הקמת מסילת רכבת בין עכו לכרמיאל לטובת הרכבת הכבדה. מדובר בחלופה היקרה מבין אלו שהוצעו לשר, שכללו גם חיבור של מערך רכבות קלות, על פי גורמים במשרד התחבורה. יתרונה של הרכבת הכבדה היא ביכולת לפתח מהירות גבוהה יחסית, מה שיקצר את

זמן ההגעה בין הערים.

 

לעומתה, רכבת קלה זולה יותר להקמה ולתחזוקה, אולם מהירות הנסיעה בה מוגבלת יחסית מה שהיה הופך את הנסיעה בין עכו לכרמיאל לשקולה או איטית יותר מאשר ברכב פרטי.

 

מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 23 קילומטרים שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל. עלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל.

 

זמן הנסיעה בין תל אביב לכרמיאל יעמוד על כשעה ו-50 דקות בלבד. לדברי כץ לאורך התוואי יוקמו שתי תחנות רכבת חדשות, האחת באחיהוד והשנייה בכניסה לכרמיאל.

 

תוואי המסילה יכלול מנהרה כפולה באורך של חמישה קילומטרים, כאשר קידום התוכנית יתבצע על ידי רכבת ישראל. "בתוך מספר חודשים ניתן יהיה להשלים את המכרזים הראשונים של הפרויקט. ניתן להשלים את כל הפרויקט בתוך כשלוש וחצי שנים בלבד מתחילת ביצוע העבודות".

 

השר הוסיף שההחלטה להעדיף רכבת כבדה על פני רכבת קלה תאפשר למשרד התחבורה להמשיך את סלילת מסילת הברזל בעתיד מכרמיאל לצפת ולקרית שמונה ולאפשר נסיעה ישירה מתל אביב לקרית שמונה בתוך זמן קצר.

 

ממשרד האוצר, שהתנגד עד היום לתכנית, נמסר בתגובה ש"עד כה, בכל הדיונים שהתקיימו בנושא, הובהר לנו על ידי דרגי המקצוע במשרד התחבורה כי יש לקדם רכבת קלה באזור עם ממשקים לרכבת הכבדה, ולא ידוע לנו כי חל שינוי בעמדה זו. במידה ומשרד התחבורה יציג עמדה אחרת, נדון יחד בכל החלופות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x