• תפריט
בארץ

שר התחבורה: כביש 6 יורחב בהשקעה של 8.5 מיליארד שקל

כץ אמר ל"כלכליסט" כי ההשקעה תתפרס על פני כמה שנים. בפתיחת המקטע האחרון של כביש 431 אמר רה"מ: "המדינה תרושת בכבישים מהירים"

ליאור גוטמן 07:0125.11.09

מדינת ישראל תשקיע בשנים הקרובות כ-8.5 מיליארד שקל בהרחבת כביש 6 (חוצה ישראל) לדרום ולצפון. כך אמר אתמול שר התחבורה ישראל כץ ל"כלכליסט". מדובר בהשקעה נוספת שאינה כלולה בתקציב משרד התחבורה, שנאמד ב־22 מיליארד שקל עד סוף 2010. כץ אמר את הדברים במעמד פתיחת המקטע האחרון של כביש 431.

 

ההשקעה בכביש 6 כוללת שלושה שלבים עיקריים. הראשון הוא השלמת המקטע הדרומי של הכביש, ממחלף מאחז ועד צומת הנגב (כ־60 ק"מ). השלב הנוסף הוא השלמת המקטע הצפוני מאזור מחלף עין תות (אזור יקנעם) ועד שלומי (כ־60 ק"מ). השלב השלישי הוא יצירת פיצול לכביש באזור יקנעם וסלילת כביש נוסף מאזור נצרת ועד קריית שמונה.

מה דעתך על מניית אפריקה:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

תוואי כביש 6 המקורי נקבע ב־1976, אולם הקטע המרכזי - 87 ק"מ בין שורק לעירון - נפתח בין 2002 ל־2004. כיום עומדים לרשות הנהגים כ־140 ק"מ. המתווה המלא של הכביש אמור ליצור רצף בין צומת כברי שבצפון לצומת שער הנגב שבדרום - כ־260 ק"מ. בעבר נחשף ב"כלכליסט" שגורמים ממשלתיים הטילו ספק בהכרח להקים את הכביש לכל אורכו בשל התנועה הדלילה שתירשם בו, בעיקר באזור הדרום. אחת התוכניות היתה עיבוי של כביש עוקף באר שבע (כביש מס' 40) במקום.

 

"מהפכה תחבורתית"

 

פתיחתו של כביש 431 צוינה אתמול, לאחר שרובו של הכביש נפתח לתנועה כבר בפברואר 2009. מדובר באחד מכבישי הרוחב הארוכים במדינת ישראל, שהקמתו נעשתה בשילוב המגזר הפרטי ובתכנון אגף החשב הכללי במשרד האוצר. הכביש מקשר בין נתיבי איילון (מדרום לראשון לציון) במערב לבין כביש מס' 1 ירושלים־תל אביב (מחלף ענבה). אורכו כ־22 ק"מ ובהקמתו הושקעו כ־2.3 מיליארד שקל. "זה אחד משני הכבישים הכי טובים בישראל. בקרוב יובאו החלטות נוספות לרישות ישראל ברכבות וכבישים", אמר כץ.

 

כביש 6. יורחב לדרום ולצפון כביש 6. יורחב לדרום ולצפון צילום: אורן אגמון

 

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אלכס ויזניצ'ר אמר בהתייחסו לכביש 431: "מדובר במהפכה תחבורתית שתקטין את עומסי התנועה במטרופולין גוש דן. בנינו עם משרדי האוצר והתחבורה מערכת מימון לתשתיות שהופכת את הקבלן הפרטי לגורם בעל מוטיבציה בדאגה לתנאי התשתית", ציין.

 

במעמד פתיחת הכביש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חייבים להבין שיש לנו מדינה קטנה מבחינת השטח הפיזי ולא ייתכן שייקח שעות לעבור מצד לצד. אנחנו הולכים לרשת את המדינה בכבישים מהירים ורכבות מקריית שמונה לדרום", הבטיח.

 

רגע של נחת לאפריקה ישראל

 

בטקס השתתף גם מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן, שחווה רגע של נחת בימים שבהם הבנקים והגופים המוסדיים מוטרדים יותר מאיגרות החוב של סדרה ט' מאשר מכביש 431. יצוין שנתיבי היובל, חברה שבשליטת אפריקה ישראל, בנתה את הכביש, וכהן החליף את לב לבייב כנציג הרשמי של החברה בטקס. "עוברים עלינו ימים קשים ואנו מקיימים פגישות עם כל הגורמים שמעורבים במשבר. נסיים את התקופה שאפריקה ישראל עוברת בימים אלו ונמשיך לבצע פרויקטי תשתיות גם בעתיד", הבטיח כהן. לדבריו, "בנייתו של כביש 431 הוכיחה, בתקופה הכי קשה של המשבר, ששיתוף פעולה בין משרדי הממשלה לקבלן פרטי יכול ליצור יצירות פאר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x