$
תיירות

הנוסעים עוכבו במטוס במשך 6 שעות, חברות התעופה נקנסו ב-175 אלף דולר

משרד התחבורה האמריקאי הטיל קנסות על שלוש חברות תעופה שמעורבות במקרה מאוגוסט האחרון, במהלכו עוכבו הנוסעים במטוס שחנה על הקרקע מחצות ועד שש בבוקר

יסמין גיל 19:1424.11.09

משרד התחבורה האמריקאי (DOT) הטיל קנס בגובה 100 אלף דולר על חברת התעופה קונטיננטל איירליינס ועל החברה האזורית המספקת לה שירותים, אקספרס-ג'ט איירליינס, בשל עיכוב שהותיר את הנוסעים בתוך המטוס במשך כשש שעות. בנוסף, הוטל קנס של 75 אלף דולר על חברת מסבה איירליינס (Mesaba Airlines)

שאמורה הייתה לספק שירותי קרקע לטיסה המדוברת, בשל תרומתה לעיכוב.

 

על פי הודעה רשמית שפרסם היום (ג') משרד התחבורה האמריקאי, מדובר באירוע שהתרחש באוגוסט האחרון: טיסת קונטיננטל מיוסטון למיניאפוליס שהופעלה על ידי אקספרס ג'ט, הופנתה לרוצ'סטר, בשל תנאי מזג האוויר קשים ששררו במיניאפוליס. המטוס הגיע לרוצ'סטר ב-12:30 בלילה, והנוסעים נותרו בתוך המטוס עד 6:15 בבוקר, ורק אז הורדו מהמטוס והופנו לטרמינל.

 

מחקירת משרד התחבורה האמריקאי עולה, כך על פי ההודעה, שטרם הפנייה לרוצ'סטר, הקברניט של אקספרס ג'ט יצר קשר עם אנשי חברת מסבה איירליינס בבקשה לסיוע בנמל התעופה, וזאת מכוון שמסבה היא חברת התעופה היחידה שפעלה בנמל באותה שעה. זמן קצר לאחר נחיתת המטוס, ביקש הקברניט של אקספרס ג'ט מעובד הקרקע של מסבה להעביר את הנוסעים לטרמינל, אולם נמסר לו שלא יוכל לעשות כן, בשל היעדר אנשי ביטחון. זאת, כך על פי ההודעה, למרות שההוראות מאשרות לנוסעים להיכנס לנמל ללא בדיקות, ובתנאי שישהו באזור סטרילי.

 

"אני מקווה שזהו מסר לשאר חברות התעופה", מסר בהודעה שר התחבורה האמריקאי, ריי להוד, "אנו מצפים מהחברות לכבד את זכויות הנוסעים. נשתמש במה שלמדנו בחקירה זו כדי להדק את ההגנה על נוסעי חברות תעופה, שמעוכבים על מסלול ההמראה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x