$
תיירות

טיסה ללונדון: ארבע חברות על קו אחד

בתחילת השבוע הבא תצטרף איזי ג'ט לנתיב הצפוף לבירת בריטניה. כלכליסט בדק מה החברה מציעה ואיך תתחרה עם אל על, בריטיש ו־bmi

יסמין גיל 10:0627.10.09

ב־2 בנובמבר תיכנס חברת הלואו־קוסט איזי ג'ט לפעילות בקו תל אביב־לונדון, וכבר עולה השאלה עם מי מבין ארבע החברות בקו כדאי לטוס.

מה דעתך על מניית אל על:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

תלוי את מי שואלים. המצדדים - בעיקר אלה שכבר חוו את הטיסה עם חברת הטיסות המוזלות בתוך אירופה - מדברים על מחירים זולים ואווירה צעירה ובלתי מעונבת. "התלהבתי מהסידור של עלייה למטוס על פי צבעים ועל פי שעת הצ'ק אין.

 

כלומר, מי שהגיע קודם יכול היה לבחור מתוך היצע גדול יותר של מושבים", נזכרת דנה מאור (26) מתל אביב, שטסה לפני כמה שנים עם איזי ג'ט מלונדון לגלזגו. אבל לא בטוח שאפשר להשוות טיסה מתל אביב ללונדון, שנמשכת יותר מ־5 שעות, לקפיצה מלונדון לפריז תמורת 21.99 ליש"ט, או מבריסטול לפראג ב־23.99 ליש"ט, וכאן מגיע הטיעון של הספקנים.

 

איזי ג'ט אמנם הבטיחה מחיר התחלתי של 72 ליש"ט לכיוון, אבל כמו בחברות אחרות, יש בכל טיסה מספר מוגבל של מושבים במחירים מוזלים, ולכן רק מי שיזמין זמן רב מראש ייהנה מהם. כמו כן, מחיר הטיסה לא כולל שירות מזון במטוס, הטסת המטען הנלווה או זכות לבחור מושב. לרגל הכניסה החגיגית "כלכליסט" מנסה לעשות סדר בין חברות התעופה.

 

 

איזי ג'ט

 

תדירות: טיסה יומית למעט ימי שישי בין נתב"ג לנמל לוטון, הממוקם במרחק כחצי שעת נסיעה מצפון ללונדון. הטיסות ימריאו מנתב"ג ב־19:25 וינחתו בלוטון ב־23:05 - שעה נוחה למי שרוצה להגיע למלון ללינה, לקראת בוקר חדש.

 

מטוס של איזי ג'ט מטוס של איזי ג'ט צילום: בלומברג

 

החברה מפעילה שירות אוטובוסים מוזל (easyBus.co.uk) מלוטון לכמה יעדים מרכזיים בלונדון, ואת הכרטיסים, במחיר שמתחיל ב־2 ליש"ט, אפשר להזמין באתר האינטרנט. סוג מטוס: איירבוס 320 שבו מחלקת תיירים בלבד. שירותים: בחירת המושבים היא על בסיס כל הקודם לעלות זוכה; הטסת מזוודה שמשקלה עד 20 ק"ג תעלה מ־8 ליש"ט לכיוון; כריך כשר יעלה מ־3.5 ליש"ט; כניסה לטרקליני החברה תעלה כ־17 ליש"ט; שירות עלייה מהירה למטוס (Speedy Boarding), שמאפשר מבחר גדול יותר של מושבים, יעלה מ־14 ליש"ט הלוך וחזור; ההזמנה באמצעות אתר האינטרנט בלבד.

 

יתרונות: החברה טסה ליעדים רבים באירופה שאי אפשר להגיע אליהם בטיסות ישירות מישראל. מלוטון, למשל, אפשר להמשיך בטיסות לבלפסט, לגלזגו, לאדינבורו, לליסבון, לקליארי שבסרדיניה, לפלמה דה מיורקה ולאיביזה; הזמנה זמן רב מראש מבטיחה מחיר מוזל ומשתלם.

 

למשל, כרטיס טיסה הלוך ושוב ללונדון שיוזמן השבוע לטיסה בפברואר 2010 יעלה - כולל הטסת מזוודה - 166 ליש"ט (כ־1,000 שקל, או כ־270 דולר); אתר האינטרנט של החברה ידידותי באופן מיוחד ומציע מידע בשלל שפות אירופיות, הזמנת בתי מלון, השכרות רכב, ביטוח נסיעות, אפשרות להזמנת מונית מנמלי התעופה ועוד. חסרונות: אין אפשרות לבחור מושב מראש, ולכן אי אפשר להבטיח ישיבה עם בני זוג, חברים וכו'; אין מסכי טלוויזיה במטוס. אתר: www.easyjet.com.

 

בריטיש איירווייס

 

תדירות: החברה הבריטית מבצעת שתי טיסות יומיות מנתב"ג לטרמינל 5 בהית'רו, הבלעדי לטיסותיה. בריטישהיא ותיקת חברות התעופה הפועלות בקו מלונדון לתל אביב - היא עושה זאת משנת 1931 כחלק מנתיב הטיסות שלה מבריטניה למזרח הרחוק.

 

 צילום: עמית שעל

 

סוגי מטוסים: בואינג 767 שבו מחלקת תיירים, תיירים פלוס ועסקים. שירותים: ארוחות, הטסת מזוודות במשקל המותר כלולה במחיר הטיסה, ובכל המחלקות יש מסכי טלוויזיה אישיים. נוסעי כל המחלקות מקבלים ערכת טיפוח לטיסה הכוללת כיסוי לעיניים, מברשת ומשחת שיניים וזוג גרביים.

 

יתרונות: חברה בברית התעופה Oneworld, מה שמאפשר צבירת מיילים ומימושם גם בטיסות עם חברות אחרות בברית, ובהן אמריקן איירליינס, רויאל ג'ורדניאן, מאלב, קתאי פסיפיק וקוואנטס; החברה טסה למגוון רחב של יעדי המשך, והחדשים שבהם לאס וגאס, מונטיגו ביי בג'מייקה והאיים המלדיביים. טיסות ההמשך הטראנס־אטלנטיות מתבצעות עם מטוסי החברה. חסרונות: בחירת מושב לפני תהליך הצ'ק אין כרוכה בתשלום - שירות המוצע בחינם יממה לפני הטיסה וגם ללקוחות מועדון הנוסעים בדרגת כסף וזהב. אתר: www.britishairways.com.

 

אל על

 

תדירות: 17 טיסות שבועיות מנתב"ג לשני נמלי תעופה: הית'רו ולוטון - התדירות הגבוהה ביותר על הקו. אל על היא חברת התעופה הישראלית הסדירה היחידה הפועלת בקו ללונדון, יעד שהיא טסה אליו מ־1949.

 

סוגי מטוסים: בואינג 777, 747-400, 767 ו־757. בשני הדגמים הראשונים יש מחלקת תיירים, עסקים וראשונה ומסכים אישיים לכל המושבים. בשני הדגמים האחרים יש מחלקת תיירים ועסקים ומסכים מרכזיים.

 

 צילום: סיוון פרג'

 

שירותים: מציעה בטיסותיה ללונדון שירות מלא בטיסה, לצד שירות שנקרא בייסיק, שמחייב תשלום בעבור צ'ק אין (10 דולרים לכיוון), בחירת מושב (40 דולר הלוך וחזור), העלאת מזוודה שמשקלה עד 20 ק"ג (20–30 דולר לנוסע לכיוון) וארוחות בטיסות לאירופה (8 דולרים לכריך).

 

יתרונות: הכל בעברית: אתר האינטרנט, הדיילים ושירותי הבידור בטיסה; אפשר לחזור מיעד אחר. חסרונות: אין טיסות בשבת; החברה אינה חברה בברית תעופה. אתר: www.elal.co.il.

 

bmi

 

תדירות: בחורף תפעיל החברה 12 טיסות שבועיות: שתיים בימים א'־ה', טיסה אחת בשישי ואחת בשבת. חברת התעופה הבריטית, שהחלה לטוס לישראל לפני כשנה וחצי, פועלת מטרמינל 1 בהית'רו. סוג מטוס: איירבוס 330 שבו מחלקת תיירים, פרימיום אקונומי ועסקים. שירותים: ארוחות, הטסת מזוודות במשקל המותר כלולה במחיר הטיסה, ובכל מושבי המטוס יש מסכי טלוויזיה אישיים.

 

 צילום: בלומברג

 

יתרונות: bmi חברה בברית התעופה Star Alliance, מה שמאפשר צבירת מיילים ומימושם גם בטיסות עם חברות אחרות השותפות בברית, ובהן לופטהנזה, אוסטריאן, יו.אס איירווייז, יונייטד איירליינס, טורקיש איירליינס וסינגפור איירליינס; החברה מקיימת רשת רחבה של טיסות בתוך בריטניה ואירלנד.

 

חסרונות: אף שהחברה קיימת כבר 71 שנה, בישראל מדובר בשם חדש ולא מוכר, ולכן היא עדיין צריכה להוכיח את עצמה. טיסות ההמשך הטראנס־אטלנטיות של החברה מתבצעות לרוב עם חברות תעופה אחרות. אתר: www.flybmi.com.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x