$
רכב

בלעדי לכלכליסט: המדינה תאסור טעינת קטנוע חשמלי מהשקע

המדינה מתכוונת לחייב בעלי כלי רכב חשמליים לטעון אותם רק מרשת חשמל מווסתת עומס - כמו זו שמקימה בטר פלייס - ולא מהרשת הרגילה

שרון ביידר 10:3512.10.09

אם בכוונתכם לרכוש בעתיד רכב חשמלי כלשהו שנטען משקע החשמל בביתכם, כדאי שתחשבו שנית. לידי "כלכליסט" הגיעו נתונים ממסמך ששלח משרד התחבורה ליבואניות קטנועים חשמליים הנטענים משקע החשמל הביתי. המסמך מודיע לחברות שבשנים הקרובות יבוצע שינוי רגולטורי שיחייב את כלי הרכב החשמליים

להיטען באמצעות רשת חשמל מווסתת עומס - לעומת טעינה משקע חשמל רגיל שאפשרית כיום. יצוין שהזכות לתפעל רשת כזאת פתוחה בפני כל חברה שתבחר לעשות זאת ותעמוד בתנאים שקבעה מדינת ישראל. החברה הבולטת ביותר בתחום היא בטר פלייס הישראלית, שהחלה בהקמת נקודות טעינה לרכב חשמלי כבר השנה.

 

לפי המלצות חברת החשמל שהתקבלו במשרד האנרגיה והתשתיות, טעינת עשרות אלפי כלי רכב חשמליים עשויה ליצור עומס רב על רשת החשמל בישראל, ולגרום לצורך בהעלאת תפוקה באמצעות הקמת תחנות כוח נוספות. כדי להימנע מכך, המליצה חברת החשמל להשתמש בעתיד בעמדות טעינה ממוחשבות המחוברות למרכז שליטה ובקרה שיווסת את צריכת החשמל של המכוניות הנטענות בחשמל.

 

בעמדת טעינה ממוחשבת משתנה תעריף החשמל בהתאם לעומס החשמל על הרשת, כך שמי שיטען רכב חשמלי בשעות העומס ישלם תעריף יקר משמעותית מתעריף החשמל המשולם כיום בטעינה רגילה דרך שקע חשמלי.

 

המניע לרכישת רכב או קטנוע חשמלי הוא הטעינה הזולה יחסית של מצבר הרכב מרשת החשמל באמצעות שקע חשמל רגיל. משמעות ההחלטה היא הוצאה מחוץ לחוק של טעינת רכבים חשמליים משקע חשמל רגיל, ויש סיכוי רב שרבים מבעלי הרכבים האלה, בהם קטנועים חשמליים שנוסעים כיום בכבישי הארץ, ימשיכו לטעון את רכביהם משקע חשמל רגיל באופן פיראטי.

 

מבטר פלייס נמסר בתגובה כי המדינה היא שתקבע את כללי ההסדרה לכלי רכב חשמליים וכי החברה אינה מכירה את המסמך האמור.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי הוא לא פרסם שום הנחיה חדשה בעניין. בשלב זה, אופנועים חשמליים מאושרים לטעינה באמצעות השקע הביתי. מכון התקנים הישראלי מאשר את התאמת המערכות ואמצעי ההטענה באופנועים לשקע הביתי בכפוף לתקנים הישראליים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x