$
רכב

אחרי החגים: נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בירושלים

זכיינית הרכבת הודיעה כי נסיעת המבחן הראשונה תיערך בעוד חודש וחצי, ובעוד חצי שנה צפויה להסתיים עבודת התשתית; תאריך ההשקה הרשמי נקבע לספטמבר 2010

ליאור גוטמן 18:0216.09.09

נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת הקלה בירושלים תתבצע בתוך חודש וחצי - כך הודיעה היום (ד') זכיינית הפרויקט סיטיפס לשר התחבורה ישראל כץ במהלך ביקור שערך השר במתחם הזכיין. לדברי סיטיפס, נסיעות המבחן ייערכו בקטעים שונים של תוואי הרכבת, כאשר בתוך כשישה חודשים תסיים החברה את כל עבודות התשתית של הרכבת הקלה בירושלים.

 

במהלך הביקור הכריז השר כץ כי זכייני הפרויקט לא יקבלו שום דחייה נוספת בדבר סיום העבודות, ותאריך ההשקה הרשמי של הרכבת הקלה בירושלים – ה-9 בספטמבר 2010 – ישאר על כנו. לדברי כץ, סיטיפס מודעת ללוח הזמנים ואף התחייבה לעמוד בו.

 

על פי פרסומי האוצר, מערך הרכבת הקלה הוכן כבר בשנות ה-90' תוך שיתוף עם חברות ייעוץ זרות. הכוונה היתה להקים מספר צירים שיחברו את מרכז העיר עם שכונותיה השונות של עיר הבירה. הקבוצה שזכתה במכרז מורכבת ממספר חברות ( 27.5% - Ashtrom group Ltd; הראל ביטוח - 20%; 20% - Alstom Transport S.A ; פולאר השקעות - 17.5%; קרן תשתיות לישראל - 10%; 5% - CGEA Connex SA), כאשר המדינה הפעילה את הפרויקט בשיטת BOT, כלומר עם סיום תקופת הזיכיון יעבור הפרויקט בשלמותו לרשות המדינה. בפרויקט זה נחתם הסכם זיכיון עם הזכיין לתקופה של 30 שנה, מתוכם 3 שנים הוקצבו לתקופת ההקמה ו-27 שנים לתקופת ההפעלה. בנוסף ניתן מענק הקמה בשיעור של 1.4 מיליארד שקל.

 

הקו הראשון של הרכבת הקלה (הקו האדום) יקשר בין שכונת פסגת זאב והר הרצל בואכה מרכז העיר. הקו יכלול 23 תחנות ואורכו יעמוד על 14 ק"מ. לאורך תוואי הרכבת יוקמו ארבעה חניוני "חנה וסע" בהם יוכלו נוסעי הרכבת לחנות ולהשתמש ברכבת הקלה. הקו המשלים (הקו הכחול) יחצה את צפון העיר מהר חוצבים להר חומה דרך מרכז העיר. בקו זה ינועו שישה אוטובוסים רבי קיבולת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x