$
בארץ

שפיר הנדסה תבנה את קו הרכבת בין יבנה לבני דרום

עבודות התשתית הן חלק מפרויקט הקמת מסילה כפולה בין ראשל"צ מערב לבין צומת בני דרום, מהלך שיצור רצף מסילתי מכביש איילון דרום עד מסילת הרכבת בין אשדוד לאשקלון. עלות המכרז נאמדת ב-90 מיליון שקל

ליאור גוטמן 13:2914.09.09
ועדת המכרזים העליונה של רכבת ישראל בחרה בחברת שפיר הנדסה לביצוע עבודות פיתוח מסילת הרכבת בין יבנה לבני דרום. שפיר הנדסה זכתה לאחר שהתמודדה במכרז מול שישה קבלנים שונים.

 

עבודות התשתית הן חלק מפרויקט הקמת מסילה כפולה בין ראשל"צ מערב (משה דיין) לבין צומת בני דרום,

מהלך שיצור רצף מסילתי מכביש איילון דרום עד מסילת הרכבת בין אשדוד לאשקלון. העבודות כוללות הקמת תחנת נוסעים ביבנה.

 

לפי רכבת ישראל, עלות המכרז נאמדת ב-90 מיליון שקל. עיקר העבודות כוללות הקמת גשר שאורכו כ-100 מטר, מעבר תת קרקעי בצמוד לשכונות הדרום מערביות של יבנה באורך של כ-1.2 ק"מ (מהן כ-750 מ' בעלי חיפוי) וביצוע עבודות תשתית לרצועת מסילות הרכבת. אורכו הכללי של קטע הרכבת הוא כחמישה ק"מ, והוא אמור להיפתח לתנועה ב-2011. תקופת הביצוע של הפרויקט כולו, לרבות התכנון והביצוע, נאמדת ב-32 חודש.

 

עם השלמת העבודות יחובר קו הרכבת מתחנת "ההגנה" שבתל אביב ועד ליבנה, מה שיעניק לדברי הרכבת אפשרות לנוע מאשקלון ואשדוד ועד לתל אביב, זאת מבלי לעבור בעיר לוד. בשנה הראשונה צפוי הקו להסיע כ-8.5 מיליון נוסעים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x