$
בארץ

סופית: אושרה הקמת גשר לרכבת בנחל יתלה

בכך דחתה המועצה הארצית את החלופה של רשות הטבע, שכללה הקמת מנהרה מתחת לנחל - במסגרת קו הרכבת לירושלים

רויטל חובל 14:5904.08.09

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום סופית הקמת גשר מעל נחל יתלה במסגרת פרויקט הרכבת המהירה בין תל אביב לירושלים. בכך דחתה המועצה את חלופת רשות הטבע והגנים להקמת מנהרה מתחת לנחל. בכך אישררה המועצה את החלטת ועדת המשנה של המועצה הארצית לנושאים עקרוניים (ולנת"ע) מ-23

ביוני. החלטת המועצה הארצית תועבר לאישור הממשלה.

 

הארגונים הסביבתיים התנגדו להקמת הגשר בטענה כי מדובר בפגיעה אנושה בטבע ובנוף. הירוקים הובילו מאבק שכלל בין השאר עצומה בת 13.5 אלף חתימות נגד חלופת הגשר. לתוכנית הוגשו 3,500 התנגדויות.

 

הולנת"ע דחתה את חלופת המנהרה על רקע הערכות של צוות מקצועי ולפיהן שינוי התוואי ידחה את קידום הקו לפחות בשנתיים, והדגישה כי הגשר יוקם בצורה משופרת על מנת למזער את הנזקים לסביבה. לוולנת"ע הוצג ביוני דו"ח לפיו קיים פער של 450 מיליון שקל בין הערכת רשות הטבע והגנים ורכבת ישראל לגבי שינוי התוואי של הרכבת לירושלים באזור נחל יתלה.

 

בשנת 2005 אושרה התוואי של רכבת מהירה לירושלים. רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע התנגדו לחלק מהתוואי העובר בנחל יתלה, והציעו כי תוואי המסילה יונמך באזור הנחל ויעבור במנהרה ביולי 2007 הורתה המועצה הארצית לתכנון ובנייה על בחינה מקצועית של החלופה.

 

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה: "אנו מקווים כי חברי הממשלה, שנבחרו על ידי הציבור, יגלו אחריות ציבורית גדולה יותר ויורו לרכבת ישראל לקדם את הרכבת המהירה במנהרה ולא בגשר".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x