• תפריט
סביבה

הירוקים הפסידו בקרב על הרכבת לירושלים: הקו יעבור בנחל יתלה

הארגונים הירוקים הציעו לבנות מנהרה מתחת לנחל, אך משרד הפנים אימץ את חלופת הגשר בנחל, תוך הבטחה למיזעור הנזקים לסביבה

גלית שפיר 16:1623.06.09
ועדת משנה של המועצה הארצית לנושאים עקרוניים (ולנת"ע) בראשות שמאי אסיף במשרד הפנים החליטה היום (ג') לאמץ את חלופת הגשר בנחל יתלה בתוואי הרכבת לירושלים.

 

הצעתם של הארגונים הירוקים למנהור קטע מהתוואי מתחת לנחל יתלה נדחתה. בנימוקי ההחלטה נמסר כי "ההחלטה התקבלה

על רקע הערכות של צוות מקצועי לפיה שינוי התוואי ידחה את קידום הקו לפחות בשנתיים". בוועדה הדגישו כי הגשר יוקם בצורה משופרת על מנת למזער את הנזקים שייגרמו לסביבה.

 

לפני כשבועיים הוגש לוועדה דו"ח של צוות מומחים שקבע כי ישנו פער של 450 מיליון שקל בין ההצעה של רשות הטבע והגנים לבין הצעת רכבת ישראל לשינוי התוואי.

 

בשנת 2005 אושר תוואי הרכבת המהירה לירושלים. רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע התנגדו לתוואי שאושר, והציעו שיונמך באזור נחל יתלה ויהיה במנהרה ולא בגשר.

 

החברה להגנת הטבע מסרה בתגובה כי מדובר ב"החלטה אומללה ואנטי סביבתית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x