• תפריט
סביבה

צוות מומחים המליץ להקים את הרכבת לירושלים בתוואי הקיים עם שינויים שימנעו פגיעה בסביבה

הצוות המליץ לממש את הפרויקט בתצורה הקיימת בכפוף לשינויים שיסייעו למזער את הפגיעה הסביבתית. ישנו פער של 450 מיליון שקל בין הערכה של רשות הטבע והגנים ורכבת ישראל לגבי שינוי התוואי של הרכבת לירושלים באזור נחל יתלה

גלית שפיר 22:4009.06.09

ישנו פער של 450 מיליון שקל בין הערכה של רשות הטבע והגנים ורכבת ישראל לגבי שינוי התוואי של הרכבת לירושלים באזור נחל יתלה – כך עולה ממצאי צוות בדיקה שהציג היום (ג') את הממצאים בפני ועדת המשנה של המועצה הארצית לנושאים עקרוניים (ולנת"ע) של משרד הפנים בראשותו של שמאי אסיף.

 

בשנת

2005 אושרה התוואי של רכבת מהירה לירושלים. רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע התנגדו לחלק מהתוואי שעובר בנחל יתלה, והציעו כי תוואי המסילה יונמך באזור הנחל ויהיה במנהרה ולא כגשר. ביולי 2007 המועצה הארצית לתכנון ובנייה הורתה על קיום בחינה מקצועית לחלופה.

 

בישיבה של הולנת"ע הוצגו הממצאים שקבעו כי ישנו קונצזוס כי חיבור העיר ירושלים למישור החוף בקו מסילתי הוא בעל חשיבות לאומית וכי נחל יתלה הוא שטח ייחודי, והחלופה של הנמכה תאפשר את שימורו.

 

הצוות המליץ לממש את הפרויקט בתצורה הקיימת בכפוף לשינויים שיסייעו למזער את הפגיעה הסביבתית.

נציגי רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע בקשו לדחות את המלצות וביקשו לאמץ את תוכנית המנהור.

מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל אמר בדיון כי היענות לבקשה לבחון את החלופה החדשה תהיה כרוכה לא רק בתכנון חדש, אלא גם בהוצאת מכרז חדש לחברה מבצעת, ולכן העיכוב בלוח הזמנים צפוי להיות גדול מאוד.

בסיום הישיבה לא התקבלו החלטות והוחלט כי הדיון יימשך בישיבות הבאות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x