$
בארץ

מירס מבקשת אישור להימכר לחברת סלולר

ל"כלכליסט" נודע כי אלישע ינאי פנה לרשות ההגבלים כדי לקבל אישור למיזוג עם חברת סלולר גדולה

אמיר טייג 22:1305.05.09

אלישע ינאי מחפש את עתידה של מירס. בימים האחרונים פנה ינאי, יו"ר החברה ונשיא מוטורולה ישראל, לרשות להגבלים עסקיים על מנת לברר האם תתנגד למיזוג בין מירס ובין אחת משלושת חברות הסלולר הגדולות, כך נודע לכלכליסט.

 

הפניה נעשתה באופן שאינו פורמלי, כלומר אינה מחייבת

את הצדדים. הגישוש מול הרשות נעשה במקביל למאמצים שמרכזת מירס מול משרד התקשורת במטרה להשתלב במכרז תדרי הדור השלישי מתקן UMTS. תדרים אלו מיועדים עבור מפעיל סלולר חדש שיתחייב להתחרות בשלושת המפעילים הקיימים.

 

ממירס ומוטורולה נמסר בתגובה כי "אין אנו מגיבים לשמועות".

 

גורם בכיר בתעשייה מעריך כי ינאי פועל בשני הערוצים במקביל וזאת במטרה להביא בזמן הנראה לעיין את נושא מירס לפיתרון. הוא מציין כי מוטורולה העולמית לוחצת על ינאי למכור את מלוא המניות שלה במירס, שכן ההחזקה במפעיל תקשורת אינה חלק מהאסטרטגיה שלה כבר שנים רבות. כמו כן, המזומנים שתקבל מוטורולה עבור מניות מירס לא יזיקו לה בהליך ההבראה בו היא נתונה. מנגד, הצוות הישראלי של מוטורולה מתנגד למכירת מניות מירס ולוחץ כי ימצא לחברה פיתרון אשר יאפשר את המשך קיומה תחת בעלות מלאה או חלקית של מוטורולה. במסגרת ניסיונות אלו, פנתה מירס למספר גרמים מקומיים, בניהם HOT, במטרה להקים מיזם סלולרי משותף אשר יתבסס על תשתית האלחוטית הקיימת של מירס.

 

על פי הגורם, מוטורולה העולמית הנחתה את אנשי מירס בישראל לבחון את אפשרויות המכירה של החברה. במסגרת זאת, פנה ינאי לרשות להגבלים על מנת להבין האם יוכל למכור את מירס לאחת משלוש חברות הסלולר הגדולות, שהן למעשה המועמדות הקלאסיות לרכישת החברה. מירס כיום מחזיקה בכ-450 אלף לקוחות בלבד, שהם כ-5% בלבד משוק הסלולר. יש לציין כי רשות ההגבלים מגלה בשנים האחרונות נוקשות רבה בנוגע לשוק הסלולר. הרשות אסרה על נטוויז'ן לרכוש את HOT, בשל החשש שהדבר ימנע מחברת הכבלים כניסה לשוק הסלולר והרחבת התחרות בו.

 

מבחינת חברות הסלולר הגדולות, הנכס העיקרי של מירס הוא המנויים שלה, אשר נחשבים מנויים פעילים יחסית. מנגד, כל חברה שתרכוש מנויים אלו תאלץ להשקיע כסף נוסף בשדרוגם לרשת הקיימת שלה. הערכות הן כי מבין שלוש חברות הסלולר, פלאפון היא זו שתביע את העניין הרב ביותר בעסקה מסוג זה. יש לציין כי ללא השקעה נוספת ברשת של מירס, צפויה הטכנולוגיה בה עובדת החברה (iDEN) להגיע לסוף חייה בשנים הקרובות. כאמור, מוטורולה אינה מוכנה לבצע השקעה זו בעצמה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x