שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הרכבת תקים תחנות תדלוק ב-40 מיליון שקל

תחנות אלה יחליפו תחנות ישנות, שגורמות לזיהום קשה של הקרקע ולבזבוז של דלק

גיא מי-טל 15:1003.03.09

הנהלת רכבת ישראל החליטה לאחרונה להשקיע 40 מיליון שקלים בהקמת תחנות תדלוק חדשות בדימונה וחיפה, כך נודע ל"כלכליסט". תחנות אלה יחליפו תחנות ישנות, שגורמות לזיהום קשה של הקרקע ולבזבוז של דלק יקר שדולף או נשפך במהלך תדלוק הקטרים. בשנת 2008 צרכה רכבת ישראל 53 מיליון ליטר

סולר שעלותם כ-250 מיליון שקל, וזאת בעיקר להנעת קטרי הדיזל שלה.

 

כיום מחזיקה רכבת ישראל תחנות תדלוק ומיכלי איחסון מרכזיים בבאר שבע, אשדוד, לוד, חיפה ודימונה. חלקם סובל מליקויים ואינו עומד בתקן של המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, התברר שמתקני הדלק הקיימים לא מאפשרים התמודדות במקרה של שריפה. ליקויים נוספים שהתגלו הצביעו על כך שאין מעקב על כמות ואיכות הדלק שמונפק ושמתקבל ואין יכולת לתת מענה לתדירות הגוברת של התדלוק.

 

כדי לתקן את הליקוים שהתגלו הוחלט בין השאר על פרסום מכרז למציאת קבלן אחזקה חיצוני לתחנות הדלק. כך יבוצעו כיול מד הדלק ובדיקות האיכות של הסולר במסגרת מתקני הרכבת ולא על ידי ספק הדלק. מערכות הדלק החדשות יכללו גם אפשרות לבקרה וניהול של מלאי הדלק הקיים, ותימנע אפשרות של הזרמת דלק ללא זיהוי של הקטר, זאת כדי למנוע גניבת דלק ומילוי רכבים שאינם של החברה. כמו כן, תותקן מערכת הפסקת תדלוק אוטומטית למניעת מילוי יתר וגלישה של סולר יקר ומזהם על הקרקע.

מהחברה נמסר: "לרכבת אין הערכות על כמות הדלק שנשפך, אבל גם אם זה אחוז בודד הרי שמדובר במיליוני שקלים שייחסכו מדי שנה. זאת בנוסף לזיהום הקרקע שיימנע".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x