חברות הליסינג דורשות מהיבואנים להעלות מחירים
המניע: ניסיון להעלות את שווי ציי הליסינג. יבואני הרכב: איימו עלינו בהפסקת הרכש אם לא נעלה מחירים
חברות הליסינג מאלצות את יבואני הרכב להעלות מחירים כדי לשפר את שווי הציים שברשותן - כך דיווחו יבואני רכב ל"כלכליסט". לטענתם, חברות הליסינג מאיימות כי לא ירכשו כלי רכב מיבואנים שלא ייקרו את מחירם.
תקרת המחיר של מכוניות מקבוצת שווי השימוש השנייה (שנרכשות על ידי חברות הליסינג) עומדת על 111 אלף שקל, אבל בחודשים האחרונים ניצלו יבואני המכוניות היפניות את הגמישות שמותרת להם לאור תנודתיות שוקי המטבע, וייקרו את מחירן ל־114 אלף שקל. המכונית האחרונה בקבוצה שטרם יוקרה היא ניסאן טידה משפחתית, ובקרוב עתידה חברת קרסו, יבואנית ניסאן, להעלות גם את מחירה של זו.
אף שיבואנים רבים טוענים שעליית המחירים נובעת מתנודות מטבע, מספקים אחרים הסבר שונה. "יבואן שמעלה את מחירה של מכונית חדשה מעלה בעקיפין גם את מחיר הדגם המשומש, שבו מחזיקות חברות הליסינג", מסביר אחד מיבואני המכוניות היפניות. "עלייה של 3,000 שקל במחירן של אלפי מכוניות כאלה, שקיימות בצי של חברת ליסינג, מעלה את שווי החברה.
"חברות ליסינג מסוימות הבהירו לנו שלא ירכשו את המכונית שלנו אם לא נייקר אותה, מכיוון שיבואנים אחרים דחפו את שווי הצי שלהן ואנחנו לא", מספר היבואן. "הבעיה היחידה היא שהציבור משלם את המחיר באולם התצוגה".


