$
בארץ

דילמה: השקה - בחשאי או תוך שיתוף העובדים?

זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול

כתב כלכליסט 07:1205.02.09

"האירוע המשמעותי ביותר בעבורי בשנה החולפת היה השקת תת־רשת חדשה שלנו, מגה בול. זה היה המהלך האסטרטגי הראשון בתפקידי כמנכ"ל רבוע כחול והמבחן הראשון שלנו כצוות ניהולי. עם כניסתי לתפקיד, היה לי ברור שאני רוצה לחדש, ליזום, להפתיע ולהתאים את הארגון לתנאים משתנים. הקמתה של תת־רשת

של Heavy Discount נראתה לי כצו השעה.

 

"אבל עמדו בפנינו כמה קשיים. מצד אחד, זה היה מהלך מורכב, שדרש תיאום מדוקדק בין מערכות רבות ושיתוף פעולה הרמוני של עובדים רבים מתחומים שונים. מצד אחר, המהלך מחייב חיסיון מלא של המודלים המייחדים אותו (כמו מודל המחירים ומודל החיסכון), כדי להפתיע את המתחרים. לכן היה עליי לנהל את התהליך באילוצים סותרים - פתיחות מחד גיסא וסגירות מאידך גיסא - ולקחת סיכון מחושב".

 

"כדי להתמודד עם המורכבות, בניתי צוות מצומצם של אנשים שייצגו את מגוון האספקטים של הפרויקט. גתה אמר: 'כשהאמון נעדר, הפרח היפה ביותר בזר האהבה חסר'. אני בניתי על האמון, על התבונה ועל המקצועיות של האנשים שהכרתי בתפקידי החדש".

 

"כדי לשמור על החיסיון, פתחנו את החנויות החדשות של הרשת ממש ברגע האחרון. במשך השבוע שקדם לפתיחה נערכו כל הסימולציות ותהליכי הפקת הלקחים בחנות אחת בלבד, שכוסתה מבחוץ בשעות הלילה. למדנו את התקלות ומצאנו להן פתרונות יצירתיים. את כל אלפיים עובדי הרשת חיברנו למהלך רק בערב השקה חגיגי, שהתקיים ממש בימים שלפני הפתיחה, וגם אז שמרנו עדיין על הפרטים החסויים".

 

"במוצאי שבת, כשנכנסנו לישורת האחרונה לקראת ההשקה בשלישי בבוקר, היה ברור שהלחצים גוברים, ועמם התקלות. עדיין לא היה לנו ניסיון כצוות הנהלה, והדבר עורר אצלי לא מעט חששות, במיוחד שהיו לא מעט אירועים שהעלו את הדופק. אבל כגודל החשש היה גודל ההפתעה הטובה - ההשקה היתה אירוע שמאוד גיבש את הצוות".

 

"צלחנו את האתגר, ואני רואה במהלך הזה חשיבות גם כמודל של התנהלות שקולה ואמיצה, שמשדרגת את איכותו של הארגון ומאפשרת לו להעז ולהיכנס למהלכים חדשניים ומפתיעים גם בעתיד".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x