$
רכב

יבואן קיה בעבר תובע את היבואן הנוכחי ב-156.8 מיליון שקל

לטענת קמי, יבואנית קיה עד לסוף 2007, ההתקשרות עמה בוטלה באופן חד צדדי והזיכיון הועבר לידי איש העסקים רמי אונגר, אשר חתר תחתיה במטרה להביא לכך

מארק שון ותומר הדר 16:2902.12.08
חברת קוריאה מוטורס ישראל (קמי) תובעת ביחד עם חברת האם שלה את החברה הקוריאנית קיה מוטורוס, איש העסקים רמי אונגר וחברות בשליטתו, בתביעה על סכום של 156.8 מיליון שקל.

 

חברת קמי, שמאז 1994 ועד לאחרונה שימשה כמפיץ בלעדי בארץ של כלי רכב מתוצרת קיה, טוענת, בין היתר, כי קיה ביטלה באופן חד צדדי ושלא כדין את ההתקשרות הבלעדית והעבירה את זכויות ההפצה לידיו של איש העסקים רמי אונגר ולחברות בשליטתו, טלקאר מוטורס וריי מוטורס, ללא כל תמורה לקמי.

 

רמי אונגר רמי אונגר צילום: ניר סטולו

קמי טוענת שאחד השינויים המהותיים ביותר שהשפיעו עליה לרעה הוא דרישת קיה, החל משנת 2003, לרכוש רכבים במחירים לא תחרותיים תוך התעלמות בוטה מצרכיה של קמי.

 

קמי טוענת גם כי שנת 2006 חלפה מבלי שהצדדים חתמו על תכנית עסקית ביניהם. "מחדל חמור זה של קיה, לבדו, הסב לקמי הפסד של כ-3.2 מיליון שקל", נכתב בתביעה, "ובנוסף, אובדן רווח מוערך בשווי של כ- 25 מיליון שקל".

 

התובעות ציינו בתביעה כי הן השקיעו מאמצים רבים והון עתק ביצירת התשתית הפיזית והאנושית לשיווק כלי רכב מתוצרתה של קיה, והיא מצידה הפרה ברגל גסה את ההסכמים ביניהן וגרמה לקמי הפסדים ואבדן רווח של עשרות מיליוני שקלים. בתביעה נכתב, כי סך השקעותיה של קמי לאורך השנים, בתשתית הפיזית והאנושית ובבניית המותג קיה והחדרתו לשוק הרכב הישראלי, עומד על כ-126 מיליון שקל.

 

קמי טוענת כי אונגר חתר תחתם מאז שאיבד את זכות ההפצה של כלי רכב מסוג דייהו. בתביעה נטען, כי באוקטובר 2006 נפגשה משלחת של קיה עם מתחרות של חברת קמי לאחר מתן הוראה של מטה קיה העולמי בסיאול לבחון "חלופות" לקמי – כל זאת ביוזמת אונגר. במהלך הביקור ביקשו חברי המשלחת כי קמי תפגיש אותם עם נציגים בכירים בשוק הרכב הישראלי. בעקבות הבקשה הפגישו נציגי קמי את חברי המשלחת, עם גיל אגמון מחברת דלק מוטורוס ומנור מחברת דוד לובינסקי. לפי מידע שהגיע לקמי במהלך הביקור נפגשו חברי המשלחת מאחורי גבה עם אונגר.

 

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד איל רוזובסקי, אורן גרוס ויוגב תובל, ממשרד צלרמאיר פילוסוף ושות'.

 

מהיבואן נמסר בתגובה, כי "מדובר בתביעה חסרת כל בסיס ושחר הנובעת מתסכול שנוצר אצל היבואן הקודם כתוצאה מאיבוד זיכיון הייבוא".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x