שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הוועדה לביקורת המדינה נגד האחים עופר: "שיטת השקשוקה חייבת להיפסק"

ח"כ אבשלום וילן ציין כי האחים עופר לא עמדו בתנאי ההפרטה של בז"ן וטרם רכשו אוניה להובלת דלקים לשעת חירום

גיא מי-טל 18:0003.11.08

בז"ן לא רכשה אוניה להובלת דלקים לשעת חירום, אף שנדרשה לעשות זאת כחלק מתנאי ההפרטה שלה לפני כשנה וחצי. כך הסתבר היום בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בכנסת.

 

יולי עופר. ביקורת מאבשלום וילן יולי עופר. ביקורת מאבשלום וילן צילום: גו קוט

ח"כ אבשלום וילן, ממלא מקום יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ביקר בחריפות את האחים עופר ובז"ן שבשליטתם. וילן ציין כי האחים עופר עדיין לא עמדו בתנאי ההפרטה של בז"ן לרכישת אוניה להובלת דלקים בשעת חירום, כפי שנדרש מהם. הוועדה התכנסה כדי לדון בדוח מבקר המדינה על היערכות לשעת חירום בתחום התשתיות והאנרגיה, בעקבות לקחי מלחמת לבנון השניה.

 

המשחק הזה בכל נושאי החירום לא מקובל עלי", אמר וילן, "האחים עופר ממשיכים לתת תירוצים, מישהו מועל בתפקידו והחשש הוא מה יהיה בשעת חירום. בעלי הון מצפצפים על החלטת ממשלה. 'שיטת השקשוקה' חייבת להיפסק.

מנכ"ל בז"ן, ישר בן מרדכי שנכח בדיון הסביר את העיכוב בכך שיש קושי להשיג אוניות, וטען כי עדיין לא הוסדרו עניינים כמו הסובסידיה שתוענק עבור הובלת הדלק.

 

בימי המלחמה, עקב נפילות הטילים באזור חיפה, נמנעו אוניות זרות לעגון בנמל חיפה, והדבר יצר חשש ממחסור במוצרי דלק. בעקבות כך, הוחלט כי כחלק מתנאי הפרטה של בז"ן יידרשו הבעלים, החברה לישראל שבשליטת האחים עופר, להצטייד באונייה המסוגלת לשאת מטען של עד 40 אלף טון דלק.

 

האוניה שכאמור תיהיה בבעלות ושליטה ישראלית ותיהיה נתונה למרות החוק בשעת חירום תשמש לייבוא דלקים במידת הצורך, מבלי שהמשק הישראלי יהיה תלוי בנכונות של חברות ספנות זרות להגיע לישראל תוך נטילת סיכון.

 

ממנכ"ל בז"ן נמסר בתגובה כי "החברה פועלת בנוושא זה בתאום עם משרד התשתיות ומנהל הדלק לחכירת אוניה להובלת דלקים בבעלות ישראלית". מהחברה לישראל מסרו כי "אנו יכולים רק להצטער שח"כ רציני כמו אבו וילן נגרר אחרי טענות חסרות שחר ונותן להן ביטוי בכנסת. אנו בטוחים שכשהעובדות יובהרו לפניו הוא יאמר ויחשוב אחרת".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x