$
רכב

עליית מחירי הדלק מפחיתה את הביקוש לג'יפים בעולם

הביקוש לרכבי כביש שטח ירד במאי האחרון ב-18.3% בבריטניה, טויוטה מורה לסוכנים שלא לבצע הזמנות נרחבות כדי לא להיתקע עם מלאי עודף ובניסאן מפלצות השטח מאבדות לקוחות. ובישראל? כל עוד אין מיתון רשמי - אין ירידה ברכישות

תומר הדר 13:0425.07.08

יצרניות הג'יפים מתחילות לחוש את עליית מחירי הדלק באולמות התצוגה. הטיימס הבריטי מדווח, שלאחרונה החלו יצרניות שונות להציע הנחות נרחבות, לאחר שלקוחות החלו להדיר רגליהם מאולמות התצוגה של מותגים זללני דלק.

 

במאי האחרון הביקוש לג'יפים בבריטניה ירד ב-18.3%. כך למשל, לנדרובר הבריטית דיווחה על ירידה של כ-20% במכירות במאי ויוני האחרונים. קיה מציעה לרוכשי רכב הכביש שטח הגדול סורנטו חבילות הנחות והטבות וטויוטה מורה לסוכניה שלא להזמין כמויות גדולות של רכבי כביש שטח פן יתקעו עם רכבים אלה. בניסאן מדווחים על ירידה חדה בביקוש לפאת'פיינדר ופטרול הגדולים, אך על עלייה בביקוש לרכב הכביש שטח הרך אקס טרייל.

 

ניסאן X-TRAIL. מבוקש יותר ניסאן X-TRAIL. מבוקש יותר

 

 

בישראל לעומת זאת לא נראה שהביקוש לרכבי כביש שטח עומד לרדת בגלל מחירי הדלק. אם וכאשר ביקוש זה ייפגע, הדבר ינבע מהגעתו הצפויה של מיתון כלכלי. עבור יבואני הרכב בארץ, ירידה בביקוש לרכבי כביש שטח בעולם תהיה ריווחית במיוחד: יצרני הרכב יסכימו למכור את רכבי הכביש שטח הדחויים באירופה במחיר נמוך ליבואנים הישראלים, זאת בהנחה שרכבים אלה לא ייחטפו קודם על ידי סוכנים ממזרח אירופה, שם שוק הרכב חווה צמיחה משמעותית וקולט את כל סוגי הרכב.

 

כפי שפורסם לראשונה בכלכליסט, הירידה בביקוש לרכבי כביש שטח בארצות הברית כבר נותנת את אותותיה בשוק היבוא האישי: האמריקאים, שלא רוצים לרכוש ג'יפים זללנים, הביאו לירידת מחירים, שנוצלה על ידי סוכני היבוא האישי בישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x