$
בארץ

בלעדי: מנכ"ל בנק הדואר ברוך טפר הועבר מתפקידו

מדובר בהחלטה מפתיעה, שכן טפר מכהן בתפקיד מזה כ-13 שנים. על פי ההערכות, מנכ"ל חברת הדואר אבי הוכמן החליט להעביר את טפר מתפקידו כחלק מנסיון להרחיב את פעילותו הפיננסית של הבנק

אמיר טייג 15:4408.07.08

אבי הוכמן, מנכ"ל חברת הדואר, החליט להחליף את מנכ"ל בנק הדואר, ברוך טפר ואת סמנכ"ל השיווק והפיתוח עסקי אלדד כהן.

 

מדובר בהחלטה מפתיעה, שכן טפר מכהן בתפקיד מזה כ-13 שנים. על פי ההערכות, הוכמן החליט להעביר את טפר מתפקידו כחלק ממהפכה ארגונית שהוא מתכנן לערוך בבנק הדואר.

אבי הוכמן מנכ"ל חברת הדואר אבי הוכמן מנכ"ל חברת הדואר צילום: גלעד קוולרציק

 

גורם המקורב לדואר אומר, כי הוכמן החליט להעביר את טפר מתפקידו, שכן להערכתו הוא לא היה האיש הנכון להוביל את בנק הדואר בשנים הקרובות. הגורם מציין, כי הוכמן מתכנן להרחיב מהותית את השירותים שמציע בנק הדואר, וזאת בהתאם לאישור שקיבל ממשרד התקשורת והאוצר.

 

לדברי הגורם, טפר מייצג מבחינת הוכמן את בנק הדואר הישן, והוא אינו האיש המתאים להרחיב את דריסת הרגל של הבנק בתחום הפיננסי. עיתוי העברתו של טפר הוא נוח, שכן בנק הדואר עדיין לא החל בהרחבת פעילותו. סיפורו של כהן שונה, שכן היה חלק מהצוות הניהולי שהוכמן הביא עימו לדואר, כאשר נכנס לתפקידו לפני שלוש שנים.

 

היקף כספי של 200 מיליארד שקלים בשנה

חברת דואר ישראל צפויה לעבור שינויים מהותיים בחודשים הקרובים. החברה קיבלה לאחרונה ממשרד התקשורת אישור להתחיל ולשווק 28 שירותים חדשים, מרביתם שירותים כספיים הקשורים לבנק הדואר.

 

בעקבות כך צפוי בנק הדואר לשנות את פניו ולהתחיל לספק שירותי הפצה של מוצרים פיננסים כמו קרנות נאמנות פנסיה וגמל. בנוסף, מתכוון הבנק להרחיב מאוד את שירותי ההפצה שמספק לחברות ביטוח. כמו כן מנסה בנק הדואר לקבל אישור לפעול כבנק מסחרי לכל דבר. פעילות זו דורשת יכולות ניהול פיננסיות, על כן החליט הוכמן להחליף את המנכ"ל הותיק.

 

בהודעה שפרסם הדואר נכתב, כי "בתקופה בה שימש טפר כמנהל בנק הדואר הפך הבנק לגורם משמעותי במערכות הסליקה. כיום, הבנק מבצע מעל 40 מיליון פעולות בהיקף כספי של 200 מיליארד שקל בשנה. לבקשת מנכ"ל הדואר ימשיך טפר וילווה את חברת דואר ישראל כיועץ בתהליכים המתוכננים להפרטת בנק הדואר".

 

בנוגע לאלדד כהן נמסר מהדואר, כי "אגף השיווק ופיתוח העסקי בראשותו של אלדד הוביל מהלכים שיווקיים 'לניעור האבק' מתדמיתה המיושנת של רשות הדואר ומהלכים פרסומיים, מן המוצלחים ביותר במשק הישראלי בכיכובם של הפרזנטורים אלי ומריאנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x