$
בארץ

מפעל נשר בעתירה לבג"ץ: השבתת נמל אשדוד גורמת לנו הפסדים רבים

המשרד להגנת הסביבה מסרב להאריך לנמל אשדוד את הרישיון המאפשר פריקת מטעני צובר, ואוניות שהיו אמורות לפרוק את סחורתן בנמל נשלחות לנמל חיפה. בנשר טוענים: עלות ניוד כל אוניה - 100 אלף דולר

גיא מי-טל 18:4007.07.08

מפעל נשר הגיש היום (ב') עתירה לבג"ץ נגד נמל אשדוד, עקב החלטת הנמל שלא לטפל במטעני התפזורת של המפעל.

 

על פי העתירה, השבתת נמל אשדוד תחייב את מפעל נשר לנייד אוניות שהזמינה לנמל חיפה, כפי שכבר נאלצה לעשות. למעלה מ-10 אוניות נמצאות בשלב זה בדרכן לארץ ועלות ניוד כל אוניה מסתכמת בכ-100,000 דולר בממוצע.

 

צעד זה של נמל אשדוד נובע מסירובו של המשרד להגנת הסביבה להאריך את הרישיון המאפשר פריקת מטעני צובר - מטענים המגיעים בתפזורת כמו גרעיני דגנים, סוכר ופחם בתפזורת. מתחילת החודש נאסר הדבר על הנמל ואוניות רבות נאלצות לעבור לנמל חיפה, תוך עיכוב המשלוחים ועלויות נוספות הנובעות משינוי יעד האוניה.

 

נמל אשדוד. אוניות נשלחות לנמל חיפה נמל אשדוד. אוניות נשלחות לנמל חיפה צילום: דני סלומון

 

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, גד שפר, מותח ביקורת על המשרד להגנת הסביבה ומתריע כי סירוב המשרד לאפשר פריקה וטעינה של מטעני צובר בנמל אשדוד, יעלה למשק מיליוני דולרים. לטענתו של שפר, במשרד קבעו לדון בבעיה שנוצרה בנמל אשדוד רק בסוף החודש ובינתיים הטיפול במטעני הצובר בנמל אשדוד משותק.

 

במכתב חריף לשר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, כותב שפר: "נבצרת מבינתי התנהלות זו במשרדך: לא זו בלבד שמניעת היתר זמני לפריקת מטעני צובר היא החלטה שרירותית, הנה מתיר לעצמו עובד ציבור לדחות טיפול בבעיה הגורמת למשק נזקים של מיליונים".

 

גם ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית מצטרף לטענותיו של שפר ומתריע, כי "הסכסוך בין המשרד להגנת הסביבה להנהלת נמל אשדוד תעלה למדינת ישראל במיליונים רבים וזיהום הים והסביבה לא ימנע כתוצאה מכך".

 

מנמל אשדוד נמסר בתגובה, כי "הנהלת חברת הנמל רואה בהחלטת הועדה, שלא להאריך את היתר ההזרמה בחודשיים, החלטה תמוהה. זאת בייחוד לאור ההתקדמות שהציגה במציאת פתרונות בפריקת המטענים הנוספים".‏

בטל שלח
    לכל התגובות
    x