$
בארץ

עכשיו זה רשמי: מי עדן החלה לקבל מים מחברת מקורות; האישור - לחצי שנה

מעיין הסלוקיה, שבו השתמשה מי עדן עד השבוע שעבר, מושבת בשל חשש לזיהומים שונים; מקורות מכינה את השטח לקידוח שני שישמש את החברה באופן קבוע

ליאור גוטמן 20:5919.08.18

חברת מי עדן קיבלה הערב (א) אישור רשמי ממשרד הבריאות להשתמש בקידוח יבשתי של חברת המים הלאומית "מקורות", מה שמאפשר לה לחזור ולמלא בקבוקים וכדי מים בהתאם לביקוש הנדרש. מעיין הסלוקיה, שבו השתמשה החברה עד לשבוע שעבר, מושבת ואין אישור להתשמש בו בשל חשש לזיהומים שונים.

 

כפי שפורסם הבוקר ב"כלכליסט", מי עדן כבר קיבלה את אישור רשות המים להמהלך, והחתימה האחרונה הגיעה כאמור ממשרד הבריאות.

 

בשלב זה מי עדן מקבלת מים בהיקף של 50 קוב לשעה. 

 

בשלב זה האישור שניתן הוא לחצי שנה, אולם מי עדן כבר מתכננת לעבור לקידוח היבשתי בצורה קבועה. 

 

 

מפעל מי עדן מפעל מי עדן צילום: youtube

 

בשלב הראשון מי עדן תשלים את חוסר ההיצע; במקביל היא מתכננת קידוח יבשתי שני מול חברת מקורות שישמש אותה באופן קבוע. הקידוח היבשתי שהיא משתמשת בו כעת נקרא "מי עדן 1", והוא קיים עשור ויותר ושמו ניתן לו ללא קשר לשם החברה, למרות הסמיכות הגיאוגרפית שלו למעיין הסלוקיה. מבדיקת כלכליסט עולה שמקורות מכינה את השטח לקידוח שני, "מי עדן 2", שישמש את החברה באופן קבוע או כשיגמר ההיתר החצי שנתי שניתן לה עכשיו לשימוש ב"מי עדן 1".

 

יריב שפירא, מנכ"ל מי עדן, אומר: "מי עדן היא חלוצת המים המינרליים בישראל. לאורך השנים הקפידה החברה לספק ללקוחותיה מוצרים איכותיים, בריאים ובטוחים לשתייה. במעבר זה אנו מבטיחים לקהל לקוחותינו הנאמן, כי איכותם וטעמם של המים יישמרו וכי נמשיך לייצר מוצרים ברמת איכות מהגבוהות בעולם. הפתרון עליו החלטנו הינו מיטבי ומשלב את אינטרס הטבע עם צרכני קהל לקוחותינו. אנו נפיק מים ממקור 'מי עדן 1' מעומק האדמה באופן שיבטיח את איכותם וטעמם, ומי מעיין הסלוקיה יופנו לטבע לתועלת החי, הצומח והאדם".

 

בינתיים, במקורות מתכננים לטפל במשבר העכברת בצפון, וממחר (ב'), ובכפוף לאישור של רשות המים, יחלו להזרים מים גם לנחלים זוויתן ומשושים על מנת להתחיל בשטיפה שלהם. חמש שנות בצרת ייבשו את מקורות המים שם, דבר שהיא להצטברות מזהמים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x