$
בארץ

חשיפת כלכליסט

שגרירות ארה"ב דורשת הבהרות לגבי המסוק שאורי אריאל העניק במתנה למדבדב

במסוק בשווי 200 אלף שקל שהעניק שר החקלאות הישראלי לראש הממשלה הרוסי במתנה היו גם מצלמות אמריקאיות. כעת מבקשים האמריקאים לדעת האם הטכנולוגיה שלהם הגיעה בטעות לרוסיה

עמרי מילמן 17:0317.11.16

שגרירות ארצות הברית בישראל מסרה היום כי היא פנתה לרשויות הישראליות בבקשה לקבל מידע על הטכנולוגיה שהייתה במסוק הזעיר ללא טייס שמסר שר החקלאות ביום חמישי שעבר לראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב.

 

המסוק שניתן על ידי אריאל בשווי 200 אלף שקל נקנה על ידי מכון וולקני מחברה ספרדית, באמצעות כספי מחקר העוסק בחקלאות מדייקת. אולם במסוק היו גם מצלמות תרמיות, ככל הנראה אמריקאיות, שלא נמסרו לרוסים לאחר שהחוקרים הוציאו אותן.

 

כעת השגרירות האמריקאית מבקשת הבהרות בנושא כדי לדעת האם טכנולוגיה שלה הגיעה בעקבות הטעות של אריאל לרוסיה. לא רק משרד החקלאות צריך לתת את הדעת לשאלה זו, שכן משרד הביטחון, באמצעות אגף הפיקוח על הייצוא אחראי לפקח על ייצוא כלי טיס בלתי מאוישים מישראל. ומעבר לכך, גם החשבת הכללית והיועץ המשפטי לממשלה נדרשים לבדוק האם נעשו עבירות על החוק ועל הוראות התכ"ם על ידי השר אריאל והמנכ"ל שלו.

 

מעבר לכך נותרה שאלה בנוגע למערכת ההפעלה של המסוק, שגם אותה לא נתנו חוקרי המכון למשלחת הרוסית לקחת, מאחר וזו מפעילה מסוק נוסף שבבעלות המכון. השר אריאל התחייב בפני הרוסים כי יקנה להם מערכת הפעלה, בשווי 100 אלף שקל, במקום זו שהייתה בתערוכה. אולם במשרד החקלאות מסרבים לענות על השאלה האם יבצעו את הרכישה שהתחייבו ומאיזה תקציב.

 

מימין: דמיטרי מדבדב ואורי אריאל מימין: דמיטרי מדבדב ואורי אריאל צילום: בלומברג, עדי אורני

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x