סגור
סניף של בנק הפועלים עם לוגו חדש
סניף של בנק הפועלים (צילום: אביב גוטליב)

היום: עיצומים בבנק הפועלים, הסניפים והמוקד הטלפוני יהיו סגורים

לאחר שהכריז על סכסוך עבודה מול ההנהלה, ועד עובדי בנק הפועלים מודיע על עיצומים כמחאה על עיכוב הסכם השכר החדש. בוועד טוענים כי המו"מ על הסכם השכר החדש נמשך כבר למעלה מחצי שנה, כאשר תוקפו של ההסכם הקודם פג לפני כשלושה חודשים

ועד עובדי בנק הפועלים הודיע על עיצומים היום (ה'), זאת כמחאה על העיכוב בהסכם השכר החדש. בעיצומים משתתפים 7,000 מעובדי הבנק, כאשר החל מהשעה 11:30 ועד סוף היום 180 סניפי בנק בכל רחבי הארץ ייסגרו, כמו גם מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני.
העיצומים נעשים בהמשך להכרזה לפני כחודש על סכסוך עבודה מול הנהלת הבנק. בוועד טוענים כי המו"מ על הסכם השכר החדש נמשך כבר למעלה מחצי שנה, כאשר תוקפו של ההסכם הקודם פג לפני כשלושה חודשים.
מעבר לעיכוב בחתימה על הסכם שכר חדש, בוועד מוחים על מה שהם רואים כ"דרישות בלתי סבירות מצד הנהלת הבנק לצמצום הזכויות של העובדים הקיבוציים בבנק, וכוונת ההנהלה לצמצם ככל האפשר העסקה חדשה של עובדים קיבוציים ובכך לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק".
רווחי הבנק, שעמדו ב-2022 על שיא של 6.5 מיליארד שקל, תורמים לכעס של הוועד, שטוען כי אלו "רווחים שהינם תוצאה ישירה של עבודה מאומצת יום אחר יום של כ-7,000 עובדי הבנק". בוועד החליטו להגביל את העיצומים בשלב זה ליום חמישי בלבד, והחל מיום ראשון הבנק מתוכנן לשוב ולפעול באופן מלא.
בחודש שעבר הכריז בנק לאומי על חתימת הסכם שכר חדש עם עובדי הבנק עד 2026. לפי ההסכם, בנוסף לבונוס השנתי, כעת גם עדכוני השכר של העובדים יהיו מותנים בהשגת יעדי תשואה להון של הבנק. בנוסף לכך עובדי הבנק יקבלו קביעות רק לאחר 10 שנים, זאת במקום ארבע שנים כפי שנהוג כיום.
יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל אמר בהודעה שהוציא הוועד: "7,000 עובדי הבנק לא ייתנו יד להמשך הזלזול המחפיר של ההנהלה. הגיע הזמן שהנהלת הבנק תראה את העובדים שלה ותפנים שבלעדיהם הבנק לא יגיע בשנים הבאות לרווחים ולהישגים".
מבנק הפועלים נמסר כי "הבנק מצר על החלטת ועד העובדים לנקוט בעיצומים ולפגוע בשירות ללקוחות הבנק, וזאת למרות קיומו של מו״מ אינטנסיבי בין הצדדים. צעד זה תמוה לאור העובדה כי עובדי בנק הפועלים נהנים מהשכר הגבוה במערכת הבנקאית והשנה אף קיבלו את הבונוס השנתי הגבוה ביותר מבין כל הבנקים. הנהלת הבנק מחויבת למשא ומתן מכבד ומכובד, שינוהל תוך איזון ובחינת מכלול השיקולים והאתגרים בפניהם ניצב הבנק".
עוד מדגישים בבנק כי ניתן יהיה להמשיך לפעול באופן חלקי בערוצי השירות האוטומטיים לרבות הערוצים הדיגיטליים של הבנק – האתרים, האפליקציות, המענה הקולי, המכונות לשירות עצמי והבנקטים. בנוסף, בהנהלה הדגישו כי הם יפעלו למזעור הפגיעה בשירות ללקוחות ככל שניתן וכי הם "מתנצלים בפני הלקוחות על חוסר הנוחות שנוצר ביוזמת ועד העובדים".