סגור
סניף בנק לאומי חריש
סניף של בנק לאומי בחריש (צילום: Igal Vaisman / Shutterstock.com)

הסכם קיבוצי חדש בלאומי - עם שני הישגים להנהלת הבנק

לפי ההסכם שתוקפו עד 2026, בנוסף לבונוס השנתי, כעת גם עדכוני השכר של העובדים יהיו מותנים בהשגת יעדי תשואה להון של הבנק. בנוסף לכך עובדי הבנק יקבלו קביעות רק לאחר 10 שנים, זאת במקום ארבע שנים כפי שנהוג כיום

הנהלת בנק לאומי וועד העובדים הודיעו היום (א') על חתימת הסכם קיבוצי חדש עד ל-2026, אותו הם הגדירו כ"חדשני ומודרני, המותאם לעידן הבנקאות הטכנולוגית".
ההסכם מכיל שני הישגים משמעותיים לבנק: ראשית, בנוסף לבונוס השנתי, כעת גם עדכוני השכר של העובדים יהיו מותנים בהשגת יעדי תשואה להון של הבנק. עבור שנת 2023 נקבע יעד של 17%, בדומה לתשואה להון שהושגה ב-2022. בשנת 2021 התשואה להון עמדה על 15%.
בלאומי מציינים כי סעיף זה "רותם את כלל העובדים להמשך השגת תשואות גבוהות, וחלוקתן תיעשה באופן דיפרנציאלי על פי הביצועים של כל עובד לשם עידוד מצוינות ותגמול מבוסס ביצועים".
שנית, הבנק זכה לגמישות ניהולית גבוהה יותר, וכעת עובדי הבנק יקבלו קביעות רק לאחר 10 שנים, זאת במקום ארבע שנים כפי שנהוג כיום. בנוסף לכך בבנק יוכלו לגייס כאלף עובדים טכנולוגיים שלא יהיו כפופים להסכם הקיבוצי, מה שיקל על הבנק לגייס עובדים עם מיומנויות טכנולוגיות. צעד זה, לדברי הבנק, נועד "לאפשר לבנק לבצע קפיצת מדרגה נוספת בטרנספורמציה הדיגיטלית".
מנכ"ל לאומי חנן פרידמן התייחס להסכם: "עמלנו רבות כדי גם לאפשר לנו לדאוג בצורה מיטבית לעתידם של עובדינו המסורים - במגוון היבטים, וגם לאפשר לבנק גמישות ניהולית מרבית במטרה לאפשר את המשך הצמיחה של הבנק, לנוכח המציאות המשתנה והאתגרים הרבים שעוד נכונים לנו".
ראשי ועד העובדים, רון לוי ורועי קנת, הוסיפו: "הסכם העבודה החדש מחזק את העבודה המאורגנת, והוא בשורה של ממש לעובדי לאומי, הכוח האיכותי והמסור שמניע את הבנק, ולא פחות חשוב מכך לבנק לאומי, מקום העבודה שהוא גם הבית של כולנו".