סגור

צ'ק פוינט: פערי השכר בין גברים לנשים אצלנו - עד 8%

החברה, הראשונה לפרסם את פערי השכר המגדריים, חילקה את עובדיה ל־35 קבוצות. במרבית הקבוצות הפער נע בין 0.2% ל-5%, ב־18 מתוכן הפער היה לטובת הנשים

סנונית ראשונה לדו"ח פערי השכר בין גברים לנשים שאותו מחויבות לפרסם החברות הגדולות במשק עד לתחילת יוני. ענקית הטכנולוגיה צ'ק פוינט פרסמה היום (א') את הדו"ח, וממנו עולה כי פערי השכר בין הנשים לגברים בחברה זניח ועומד על 0.2%-5% בלבד ברוב הגדול של המקרים, ובלא מעט מקרים הפער הוא בכלל לטובת נשים.
אלא שדרישות החוק בנוגע לדו"ח פערי השכר מאפשרות גמישות רבה לחברות בבניית הדו"ח, שיכולה לסייע להן בריכוך הנתונים. הנושא המרכזי הוא בפילוח הנתונים - כל חברה יכולה לחלק את העובדים לקבוצות, לא לחשוף לפי מה נעשתה את החלוקה, ולהציג את הפערים שמצאה בכל קבוצה.

1 צפייה בגלריה
לוגו צ'ק פוינט משרדים תל אביב
לוגו צ'ק פוינט משרדים תל אביב
משרדי החברה בתל אביב
(צילום: רויטרס)

צ'ק פוינט חילקה את העובדים ללא פחות מ-35 קבוצות. בחברה מציינים כי הקבוצות הן בעלות מאפיינים דומים של תפקידים, דרג ומחלקות. הפער המקסימלי שהיה באחת הקבוצות עמד על 8%. בחברה מציינים כי ב-30 מהקבוצות עמד הפער על עד 5%, כאשר בקבוצות העובדים הגדולות עמד הפער בממוצע על 2%.
עוד עולה מהנתונים כי מתוך 35 קבוצות ב-18 מהקבוצות הפער הוא בכלל לטובת הנשים. בצ'ק פוינט מציינים כי הפערים שנמצאנו נבעו מהבדלי ותק, ניסיון או הישגים מקצועיים אישיים. כמו כן הם מצאו כי ככל שנשים מתקדמות בתפקידי ניהול, פערים אלו נוטים לטובתן.
אין ספק שהנתונים שמפרסמת צ'ק פוינט הם טובים, ומעידים שאין כמעט פערי שכר בין גברים לנשים. אלא שכאמור יש לקחת את הנתונים בעירבון מוגבל בשל הגמישות שניתנה לחברות בהכנת הדו"ח.
עד 1 ביוני צריכות כל החברות שיש להן יותר מ-517 עובדים, ובנוסף לכך כל החברות הציבוריות וכל העמותות, לפרסם דו"ח של פערי השכר בין גברים לנשים. לדו"ח שני חלקים: החלק הראשון הוא הדו"ח הפומבי, שמציג את פערי השכר של העובדים בחלוקה לקבוצות, כאשר כאמור כל חברה מחלקת את העובדים לקבוצות כראות עיניה. בנוסף לכך, כל עובד אמור לקבל דו"ח אישי בנוגע לפערי השכר בקבוצה אליה הוא משתייך.