סגור

סנונית ראשונה לתחרות? דיסקונט לא יגבה ריבית על מינוס של עד 2,000 שקל

המהלך, שנועד לגייס לקוחות חדשים, יחתוך לבנק עשרות מיליוני שקלים מההכנסות השנתיות. בנוסף, דיסקונט יפחית את עמלת הקצאת האשראי הרבעונית ל-10 שקלים

מהלך מפתיע של בנק דיסקונט במלחמה של הבנקים על לקוחות. הבנק הודיע כי לא ייגבה עמלה עבור המינוס בחשבון (אוברדראפט) עד לסכום של 2,000 שקל לבעלי מסגרת אשראי, גם ללקוחותיו הקיימים. הריבית של מינוס בהיקף של יותר מ-2,000 שקל תפחת ובדיסקונט מתחייבים כי זו תהיה נמוכה יותר מהממוצעת כיום בשוק - 9% מהפריים.
דיסקונט הינו הבנק הרביעי בגודלו מבחינת היקף לקוחות, והוא מבקש לבצע מהלך של "צמיחה בכל מחיר", כאשר לפי הערכות בסביבת הבנק, המהלך יחתוך עשרות מיליוני שקלים מההכנסות השנתיות שלו, כשמנגד הנהלת הבנק בראשות אורי לוין מקווה לפצות על כך בהגדלת כמות לקוחות הבנק. בסביבת הבנק מקשרים את מהפכת המעבר בקליק בין בנק לבנק שהנהיג אשתקד בנק ישראל, ככזו שתאפשר לו להגדיל את כמות לקוחות.
1 צפייה בגלריה
אורי לוין מנכ"ל דיסקונט כנס פינטק
אורי לוין מנכ"ל דיסקונט כנס פינטק
אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט
עוד הודיע הבנק כי יפחית בלפחות חצי בעמלת הקצאת האשראי הרבעונית ל-10 שקלים, סכום נמוך מבין חמשת הבנקים הגדולים. עמלת הקצאת אשראי נגבית רק על בסיס האפשרות לכך שיהיה ניתן להימצא בחריגה בחשבון ללא קשר אם האפשרות נוצלה או לא. העמלה נעה בין 12 ל-27 שקלים ברבעון, כאשר בנק דיסקונט היה גובה טרם ההוזלה 24 שקלים (הסכום הגבוה ביותר פרט למזרחי טפחות שגובה 27 שקלים).
הניסיון של דיסקונט לגייס לקוחות חדשים נרשם לאחר שזה הצליח בשנה האחרונה להציג עלייה חדה בתיק המשכנתאות שברשותו. נכון לרבעון השלישי הבנק רשם צמיחה של 18% בתיק לכדי 50 מיליארד שקל. מדובר בצמיחה הגבוהה ביותר מבין הבנקים בענף.