סגור
חיילי מילואים חיילים מלחמת עזה
חיילים בדרום (Photo: IDF Spokesman)

המדינה השיקה קרן הלוואות מסובסדות לבעלי עסקים המשרתים במילואים - במיליארד שקל

הזכאים להלוואות: חיילי מילואים ששירתו מעל 30 יום מתחילת המלחמה, ושההכנסות של העסק שבבעלותם הן עד 10 מיליון שקל בשנה; בין השאר, המדינה תממן את הריבית בשנה הראשונה, ובעלי העסקים לא יידרשו להוכיח ירידה בהכנסות

משרד האוצר הודיע על השקת "מסלול משרתי מילואים" להלוואות בערבות מדינה לבעלי עסקים שמשרתים במילואים, במטרה לסייע לבעלי עסקים שחווים קשיים תזרימיים. קרן ההלוואות, בהיקף של כמיליארד שקל, היא הסעיף הראשון שמיושם בתוכנית המילואים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אותה אישרה הממשלה בתחילת השבוע.
החל ממחר, כל חיילי מילואים בעל עסק ששירת מתחילת המלחמה למעלה מ-30 יום, ושמחזור ההכנסות השנתי שלו הוא עד 10 מיליון שקל, יוכל להגיש בקשה להלוואה באתר הזה.
הריבית המקסימלית שתיגבה היא ריבית הפריים (כיום 6%), אך בכל ההלוואות יינתן גרייס לתשלומי הקרן לתקופה של עד שנה, ובנוסף המדינה תשלם את הריבית בשנה הראשונה. בעל העסק לא יידרש להוכיח ירידה בהכנסות ולא יצטרך לספק בטוחות.
מי שכבר הגיש בקשה במסלול "חרבות ברזל", המיועד לכלל בעלי העסקים ולא רק לחיילי מילואים, יכול לפנות אל הגוף שנתן לו הלוואה ולבקש להסב את ההלוואה הקיימת לתנאי מסלול המילואים החדש.