סגור
מירי רגב פעילות של מפונים בבית מלון
מפונים במלון (ארכיון) (צילום: אוראל כהן)

1,000 שקל לאדם, עד 5,000 למשפחה: נפתחה ההגשה למענק פסח למפונים

החל מהבוקר מפוני העוטף ויישובי הצפון יכולים להגיש בקשה למענק הצטיידות והיערכות לפסח. למענק זכאים רק מפונים מהיישובים שהממשלה קבעה שלא ניתן לשוב אליהם. את הבקשה ניתן להגיש עד 7 במאי

החל מהבוקר מפוני העוטף ויישובי הצפון יכולים להגיש בקשה למענק הצטיידות והיערכות לפסח. המענק יעמוד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה, כלומר משפחה שבה למעלה מחמש נפשות לא תקבל יותר מ-5,000 שקל.
הזכאים למענק הם תושבים שפונו מבתיהם החל מ-7 באוקטובר, שתקופת הפינוי שלהם הוארכה עד ל-7 ביולי ושעדיין לא שבו לביתם, זאת למעט תושבים ביישובים שהממשלה הגדירה כיישובים שאין מניעה ביטחונית לשוב אליהם, ביניהם שדרות ויישובים בעוטף במרחק 7-4 ק"מ מרצועת עזה. בסך הכל זכאים למענק 53 יישובים, רובם בצפון, אך ביניהם גם יישובים בעוטף כגון בארי וחולית. את הרשימה המלאה ניתן לראות באתר רשות המסים, שבו גם ניתן להגיש את הבקשה עד 7 במאי.
כל אחד מבני הזוג יכול להגיש את הבקשה עבור התא המשפחתי, אך ילדים מעיל גיל 18, גם אם עדיין גרים בבית הוריהם, נדרשים להגיש בקשה בנפרד.
עד כה ניתנו שני מענקים למפונים: המענק הקודם בדצמבר כדי לסייע בהיערכות לחורף, והמענק הראשון באוקטובר. ברשות המסים מציינים שהוגשו כ-88 אלף בקשות למענקים ושולם סכום כולל של 181 מיליון שקל. ברשות מבקשים להדגיש שהמענק אינו מקוזז מהפיצויים השונים שלהם זכאים תושבים ובעלי עסקים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה.