סגור

חגיגת קניות: עלייה של 10% בשימוש בכרטיסי אשראי בחודש אוקטובר

זינוק של 72 מיליון שקל בממוצע ההוצאות היומי ביחס לספטמבר. עלייה של 10% גם בהיקף משיכות המזומנים ממכשירי כספומט

עם סיום תקופת החגים הישראלים חזרו לחגוג על כרטיסי האשראי. על פי נתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, במהלך החודש החולף הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי סכום כולל של 35.2 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של 10.3% לעומת החודש הקודם ועלייה של כ־36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, תקופת החגים והסגר השני, אז עמדה ההוצאה הכוללת בכרטיסי האשראי על 25.9 מיליארד שקל.

2 צפייה בגלריה
קניות שופינג קניון ביג אשדוד 2
קניות שופינג קניון ביג אשדוד 2
קונים באשדוד
(צילום: פטר קלנר)
עוד עולה מנתוני שב"א כי התאוששות המשק הישראלי מהגל הרביעי של הקורונה, והשילוב של הסרת המגבלות והחזרה לשגרה לאחר חגי תשרי, הובילו לעלייה בהוצאה היומית בכרטיסי אשראי.כך, במהלך חודש אוקטובר עמדה ההוצאה היומית על 1.13 מיליארד שקל לעומת 1.06 מיליארד שקל בחודש ספטמבר. מדובר על עלייה של 72 מיליון שקל (10.14%) בהוצאה היומית בכרטיסי האשראי. כמו כן, בחודש אוקטובר נרשמו עליות בהוצאות בעסקאות בבתי העסק, בעסקאות האונליין וכן במשיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים.
העלייה החדה ביותר בהוצאות חלה בהוצאות בעסקאות ללא הצגת כרטיס (אונליין) שזינקו באוקטובר ב־17.37% לעומת ספטמבר. באוקטובר בוצעו עסקאות אונליין בהיקף כולל של 20.1 מיליארד שקל לעומת 17.2 מיליארד שקל בספטמבר. בעסקאות בבתי העסק נרשם גידול של 1.72% כאשר באוקטובר סך ההוצאות עמדו על 15.02 מיליארד שקל לעומת 14.77 מיליארד שקל בספטמבר.
2 צפייה בגלריה
איתן לב טוב מנכל חברת סיבוס
איתן לב טוב מנכל חברת סיבוס
מנכ"ל שב"א איתן לב טוב. זינוק במשק
(צילום: נמרוד גליקמן)
בהיקף משיכות המזומן היומי מהכספומטים הבנקאיים שיעור העלייה עמד על 10.9%. בחודש אוקטובר הציבור הישראלי משך מזומן בסכום של 5.48 מיליארד שקל לעומת 4.95 מיליארד שקל בספטמבר.
איתן לב טוב, מנכ״ל חברת שב״א, אמר כי ״נתוני הפעילות העסקית במשק בחודש אוקטובר מוכיחים שהמשק הישראלי התאושש מהגל הרביעי של הקורונה, והחזרה לשגרה אחרי חגי תשרי בספטמבר הזניקה את ההוצאות של הישראלים. שב"א ערוכה לקראת חגי הקניות של נובמבר ותבטיח כי העסקאות הפיזיות ועסקאות האונליין בכרטיסי אשראי יבוצעו בצורה בטוחה ומהירה״.