$
חדשות טכנולוגיה

הורדות אפליקציית סיגנל הוכפלו פי 35 מאז ההתראה של ווטסאפ; 25 מיליון הצטרפו לטלגרם

היקף ההורדות של סינגל ברחבי העולם זינק מרבע מיליון לכמעט 9 מיליון בשבוע בודד, לאחר ההודעה של ווטסאפ על שיתוף מידע עם פייסבוק שמחזיקה בה. גם אפליקציית טלגרם הרוויחה מההכרזה

רפאל קאהאן 17:3812.01.21

ההורדות של אפליקציית המסרים סיגנל הוכפלו פי 35 בשבוע האחרון, מאז ההכרזה של ווטסאפ על שיתוף המידע בינה לשאר הפלטפורמות של פייסבוק, כך לפי נתונים חברת המחקר סנסור טאוור שפורסמו היום (ג'). סיגנל הורדה כ-246 אלף פעמים בשבוע שלפני הכרזת ווטסאפ ושבוע לאחר מכן היקף ההורדות זינק לכמעט 9 מיליון ברחבי העולם. גם טלגרם זוכה לעדנה בחסות מארק צוקרברג. האפליקציה זינקה בחסות ההכרזה בתוך 72 שעות ב-25 מיליון משתמשים חדשים, כך לפי הודעה שפרסמה הערב טלגרם. כן מסרה שמספר המשתמשים שלה כבר עלה על חצי מיליארד.

 

 

הזינוק במספר ההורדות גרם ללחץ עצום על התשתית של סיגנל. מכיוון שכל משתמש חדש צריך לעבור תהליך רישום מול שרתי המלכ''ר שמפעיל אותה, הגידול העצום במתעניינים תפס אותה לא מוכנה. "השרתים החדשים מוכנים עבורכם", צייצו בגאווה מסיגנל לפני יומיים. אך אם אתם רואים עיכובים באישור הרישום שלכם, כנראה שזה יפתר בקרוב. ההמלצות שקיבלה האפליקציה מאלון מאסק וג'ק דורסי, מנכ''ל טוויטר שצייץ את שמה עם לב, חשפו אותה לקהל גדול של משתמשים שלא הכיר אותה בעבר.

 

 

אפליקציית סיגנל בראש טבלת ההורדות של האפסטור אפליקציית סיגנל בראש טבלת ההורדות של האפסטור צילום: צילום מסך

 

הזינוק של שתי האפליקציות יכול להיתפס כניסיון של המשתמשים לבדוק את הדשא של השכן. מספרי ההורדות של ווטסאפ ירדו מ-11.3 מיליון הורדות בשבוע לפני ההכרזה ל-9.2 מיליון הורדות בעולם אך ווטסאפ הורדה כבר כ-5.6 מיליארד פעמים מאז השקתה ב-2014 כך שקצב ההאטה בהורדות הוא אף טבעי. בכדי להמחיש את היקף ההישג - מדובר ביותר ממחצית מהאנושות שהורידה את ווטסאפ למכשירה לפחות פעם אחת. "יהיה קשה מאוד למשתמשים לשנות את ההרגלים שלהם", ציין אסטרטג המובייל של סנסור טאוור קרייד צ'אפל, "יהיה מעניין לראות אם מדובר באופנה שתתקבע או שהמשתמשים פשוט יחזרו בהמוניהם לאפליקציה המוכרת להם".

 

 

 

 

הכרזת פייסבוק על כך שהיא תחל לשתף את כל הנתונים מווטסאפ למעט הודעות, קבוצות או יומני שיחות, העלתה חשש רב בקרב המשתמשים. הניסיון הרע שיש לפייסבוק בהגנה על נתוני משתמשיה - כמו למשל בפרשת קיימברידג' אנליטיקה - לא עורר אמון רב ביכולתה להתמודד עם נתוני משתמשי ווטסאפ. בנוסף, בהסכם הרכישה המקורי בין פייסבוק לווטסאפ נאסר על פייסבוק להציג פרסומות בצ'אטים והחברה מחפשת כבר זמן רב דרך דרכים יצירתיות להפיק מאפליקציית המסרים הפופולרית רווח כלכלי.

 

אפשר להעריך שהמידע שיועבר לפייסבוק מווטסאפ יצטרף למידע שכבר יש לה מפרופילים מקבילים באינסטגרם, למשל. אולם ווטסאפ הרבה יותר משמעותית בשגרת התקשורת בין אנשים. בשנה האחרונה היא הפכה גם לזירת מסחר בזכות האפשרות לשלב בה ארנק אלקטרוני ולהפעיל חשבונות עסקיים של חנויות, כך לפי פיילוט שהחל בו בהודו. מה שאומר שבעוד שאת השימוש בפייסבוק ניתן לצמצום בלי יותר מדי פגיעה ביכולת התקשורת הבינאישית שלנו, צמצום השימוש בווטסאפ הוא עניין הרבה יותר קשה ליישום.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x