$
הייטק והון סיכון

הסטארט-אפ הישראלי Spetz.io נמכר ל-Paradox.ai האמריקאית

החברה שפיתחה פלטפורמה לגיוס עובדים בערוצים דיגיטליים, וגייסה עד כה כ-750 אלף דולר בלבד, נמכרת לחברה המפעילה פלטפורמת ניהול משאבי אנוש בשוק האמריקאי בסכום המוערך בכ-5 מיליון דולר

מאיר אורבך 17:0005.01.21
חברת הסטארט-אפ הישראלית Spetz.io, שפיתחה פלטפורמה לגיוס עובדים בערוצים דיגיטליים, נמכרה לחברת Paradox המפעילה גם היא פלטפורמת ניהול משאבי אנוש בשוק האמריקאי. סכום הרכישה לא פורסם, אך ל"כלכליסט" נודע ששווי העסקה הוא כ-5 מיליון דולר. החברה הישראלית גייסה עד היום 750 אלף דולר בלבד.

 

Spetz הוקמה בשנת 2017 במהלך תוכנית ZELL ליזמות של המרכז הבינתחומי, על ידי המנכ"ל ים דביר, סמנכ"לית התפעול יעל פלורנטל וסמנכ"ל הטכנולוגיה אלון סלוצקי. החברה גייסה 750 אלף דולר מאז הקמתה מתוכנית ההאצה Fusion LA המקדמת סטארטאפים ישראלים בשוק האמריקאי ומקרן GoAhead Ventures האמריקאית. החברה פועלת אל מול לקוחות מובילים בישראל ובארה"ב כגוןEY , IKEA, Sodastream ועוד.

 

ב- Spetz מועסקים 9 עובדים ממשרדיה בתל אביב, והרכישה הצוות יהפוך למעשה למרכז הפיתוח של חברת פרדוקס ב- EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) וצפוי להרחיב את היקף כח האדם בעשרות עובדים נוספים בחודשים הקרובים, הן בתפקידים טכנולוגיים והן בתפקידים עסקיים.

 

חברת פרדוקס הינה מחברות טכנולוגיות ה-HR המובילות בארה"ב ומוצריה משמשים כמה מהארגונים והמעסיקים הגדולים ביותר בעולם, ביניהם יוניליוור, מקדונלד'ס, פפסיקו CVS Health, ו- Aramark.

 

בתקופת הקורונה ארגונים רבים מצאו עצמם מתמודדים עם אתגר לגיוס עובדים, ללא אפשרות למפגשים פיזיים ותחת מגבלות תנועה. הפלטפורמה שפיתחה Spetz מסייעת לארגונים המגייסים מאות ואלפי עובדים לתקשר עם המועמדים לתפקידים שונים בחברה. בנוסף, המערכת של Spetz מבצעת אוטומציה למשימות נוספות אשר "חונות" אצל מנהלי ה-HR דוגמת מיון מועמדים, תיזמון ראיונות והקפצת תזכורות אוטומטיות למועמד כדי לסייע לו למלא טפסים בזמן ולהתכונן לפגישות דיגיטליות.

 

ים דביר, מנכ"ל Spetz.io ים דביר, מנכ"ל Spetz.io צילום: SPETZ

 

ים דביר, מנכ"ל Spetz מסר: "כתוצאה מהקורונה עולם ה- HR עבר טרנספורמציה של שנים בכמה חודשים. אנחנו רואים זאת החל מגיוס העובדים ועד ניהול העבודה מהבית. גם חברות 'ישנות' בתפיסתן למדו להשתמש בטכנולוגיה ולקבל החלטות על סמך דאטה ומדדי הצלחה שבעבר לא נלקחו בחשבון בתהליכי הגיוס. לפיכך, אנו צופים שתעשיית ה- HR טק תמשיך לצמוח בשנים הקרובות ומתכננים להוות חוד החנית של הפתרונות הטכנולוגיים בתחום."

 

"בגלל שיבושי הקורונה הגדלנו את המכירות בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים, הגענו לעשרות אלפי מועמדים אשר עוברים דרך המערכת שלנו מדי חודש. נוכחותנו המתחזקת שמה אותנו תחת הרדאר של מספר חברות בתחום", הוסיף "דווקא עם חברת פרדוקס החיבור הרגיש טבעי לגמרי, שכן ידענו מי הם ועקבנו אחריהם עוד מתחילת הדרך. כבר בשיחה הראשונה הבנו שהערכים של שתי החברות מתחברים ויותר מכל התלהבנו מהחדשנות של החברה. מבחינתנו, זו הזדמנות לשלב כוחות יחד עם הנהלה איכותית מארה"ב ולקחת חלק בנייה של משהו גדול מאיתנו, המשנה את אופן ההתנהלות בתעשיית משאבי האנוש".

 

עובדי Spetz.io עובדי Spetz.io צילום: שיראל דוקס

 

חברת פרדוקס הוקמה בסוף שנת 2016, ותוך כמה שנים הפכה מסטארט-אפ אמריקני לאחת החברות המובילות בארה"ב לניהול תהליכי משאבי אנוש על ידי שילוב כלי אוטומציה לביצוע משימות טכניות דוגמת מיון, תיאום, תקשורת עם מועמדים ועוד. כך, יכולים המגייסים "בעולם החדש" לבלות יותר זמן עם אנשים להתעסק במהות עבודתם ולא באופרציה, הלוגיסטיקה והבירוקרטיה הכרוכים בתהליך הגיוס.

 

"רכישה זו עומדת בקו אחד עם אנשים חכמים להפליא, שחולקים את התשוקה שלנו לבנות מוצרים שצוותי הגיוס אוהבים", אמר מייסד ומנכ"ל פרדוקס, אהרון מטוס. "התרשמנו מהצמיחה של צוות ספץ, והתרשמנו עוד יותר מהחזון שלהם לגבי מה שאנחנו יכולים לבנות יחד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x