$
הייטק והון סיכון

טריגו גייסה 60 מיליון דולר לפריסת הטכנולוגיה שלה בסופרים ברחבי העולם

הטכנולוגיה של טריגו מאפשרת הסבה מלאה של סופרמרקטים לחנויות אוטונומיות באמצעות ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית, בשילוב עם מצלמות המותקנות בשטח החנויות. עד כה גייסה החברה 94 מיליון דולר

מאיר אורבך 15:0021.12.20
חברת הסטארט-אפ הישראלית טריגו (Trigo), שפיתחה טכנולוגיית קניות ללא תורים בחנויות הסופרמרקט, גייסה 60 מיליון דולר בסבב B. את הסבב הובילה קרן 83North והשתתפו בו גם כל משקיעי החברה הקיימים, Vertex Ventures, Morrag Investments ,Red Dot Capital Partners ,Hetz Ventures ו- Tesco. הסבב מביא את כלל ההשקעות בחברה שהוקמה ב-2018 על ידי מיכאל ודניאל גבאי, ל-94 מיליון דולר.

 

 

 

בשיחה עם "כלכליסט" אומר מיכאל גבאי, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, "אנחנו מעסיקים 85 עובדים ועד סוף 2021 נגיע ל-160, אם לא יותר מכך. מרבית העובדים שנגייס יהיו למרכז המו"פ שלנו בישראל כך שנוכל לפרוס את התוכנה שלנו במאות חנויות".

הטכנולוגיה של טריגו מבוססת על ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית, בשילוב עם מצלמות המותקנות בשטח החנות והיא מאפשרת הסבה מלאה של סופרמרקטים לחנויות אוטונומיות. הפתרון מאפשר לרשתות השיווק להציע ללקוחותיהן חווית קניה חדשה - הקונים נכנסים לחנות, בוחרים את המוצרים שהם אוהבים ויוצאים עם הקניות ללא צורך בעמידה בתור, כאשר התשלום מתבצע באופן אוטומטי.

 

על פי הנתונים שאספה טריגו הצרכנים באירופה וגם בארצות הברית המשיכו לקנות בחנויות הפיזיות למרות האפשרות לבצע קניות אונליין במהלך משבר הקורונה העולמי. "הקורונה מאוד עזרה לנו", אומר גבאי, "עם חלק מהקמעונאיות שחתמו איתנו לאחרונה לא נפגשנו כמעט באופן פיזי, אבל בזמן הקורונה התפתח צורך משמעותי לטכנולוגיה שלנו בגלל חוויית המשתמש בסופר. אם עד לפני תקופת הקורונה לעמוד בתור הייתה רק חוויה לא נעימה הרי שכיום היא יכולה להוות בעיית התקהלות. נושא הצפיפות בתורים ובכלל בסופרמרקטים העלו את הצורך בטכנולוגיה שלנו. במערב אירופה 97% מהקניות נעשו בעולם הפיזי. ישראל מאוד חריגה בנושא הקניות בסופר בצורה המקוונת, ברחבי העולם סוגיית המשלוחים גרמה למכירות להפוך ללא רווחיות".

 

דניאל ומיכאל גבאי, מייסדי טריגו דניאל ומיכאל גבאי, מייסדי טריגו צילום: תום ברטוב

 

על פי מחקר ג'וניפר, היקף כמות הטרנזקציות של טכנולוגיות חכמות בקטגורית ה״קניות ללא תורים״ יגיע ל- 400 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות. אותו מחקר גם צופה שהקמעונאיות ישקיעו 23 מיליארד דולר בבינה מלאכותית עד שנת 2025, לעומת רק 5 מיליארד דולר שהושקעו בשנת 2020.

 

טריגו מובילה את קטגורית ה״קניות ללא תורים״, ונהנית מביקוש גובר מצד הקמעונאיות הגדולות בעולם. אלו רואות בטריגו שותפה לפיתוח חוויות שימוש פורצות דרך להתמודדות מול התחרות הגוברת מצד אמזון. החברה עובדת עם כמה מהקמעונאיות הגדולות בעולם ביניהן רשת Tesco המונה כ- 7,000 חנויות ברחבי בריטניה, אירלנד, מרכז אירופה ואסיה. Tesco כבר משלבת באופן ניסיוני את הטכנולוגיה של טריגו בסניף הצמוד למטה הניהול שלה בלונדון.

 

"חתמנו על הסכמים מסחריים עם רשתות גדולות שעדיין איננו יכולים לפרסם את שמן, הקניות הפיזיות בחנויות ובסופרמרקטים לא הולכות להיעלם ולהערכתנו המצב כפי שהוא כיום לא ישתנה משמעותית בעתיד", אומר גבאי, שמעריך שעד סוף השנה יהיו באירופה חנויות רבות אשר יפעלו עם הטכנולוגיה של החברה.

 

"אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם טריגו, בזמן שהם צומחים בצורה מרשימה״, אמר חוס דקרס, סמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של קבוצת טסקו. ״יחד, התקדמנו מאוד ביישום פתרון ה'קניות ללא תורים' בחנויות שלנו ואנחנו נרגשים מההזדמנויות שהטכנולוגיה החדשה מביאה עמה".

חנות עם הטכנולוגיה של טריגו חנות עם הטכנולוגיה של טריגו צילום: תלם ירדן בר

 

המערכת של טריגו נבנתה עם הקפדה מוגברת על פרטיות הקונים ועומדת בסטנדרט האירופי GDPR, כך שהיא אינה אוספת נתונים אישיים על הצרכן ואינה מזהה תווי פנים או כל מידע ביומטרי אלא מתבססת על נתוני תנועה במרחב החנות ובחירת מוצרים באופן אנונימי לאורך כל מסע הקניה.

 

בנוסף, הפתרון של טריגו מאפשר לקמעונאיות לאמץ שיטות ניהול מבוססות דאטה, ביניהן, חיזוי של ניהול המלאי, תמחור חכם, אבטחה, מניעת הונאה, אופטימיזצית מדפים, שיווק ממוקד על בסיס הרגלי קניה, ועוד. כך הקמעונאיות יכולות להינות מהיעילות ויכולת הפקת תובנות של המסחר המקוון בזמן שהן ממנפות את יתרונות חווית הקניה בעולם הפיזי עבור קהל לקוחותיהן.

 

יורם שניר, שותף בקרן 83North מסר: "הפתרון של טריגו מעניק לקמעונאיות יתרון תחרותי, בקנה מידה שנותן מענה לכל הרשת, במחיר אטרקטיבי וללא צורך לבצע שינויים משמעותיים בתשתיות הקיימות. בזמן שאמזון הייתה הראשונה להציע את החווית הקניות הזו ללקוחותיה, הקמעונאיות הגדולות באירופה זיהו את איכות הפתרון והצוות של Trigo, ובכך ממקמות אותה כמובילה עולמית בקטגוריית הקניות ללא תורים." במסגרת סבב הגיוס יורם שניר הצטרף לדירקטוריון החברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x