$
תקשורת

ללא מנכ"ל וללא דור 5: ניודי הסלולר של we4G נחתכו בחצי באוקטובר

עתידה הלא ברור של החברה משפיע על גיוס המנויים נטו, שצנח לכ-4,240 בלבד; פרטנר במקום השני עם גיוס חיובי של 3,830 מנויים. בתחתית - HOT מובייל, שמאבדת כ-4,660 לקוחות נטו; סלקום עם שיעור הנטישה החודשי הנמוך ביותר, אך מאבדת 32 אלף לקוחות בסיכום שנתי

אביאור אבו 09:2901.11.20

we4G, חברת הסלולר של אקספון 018, ממשיכה להוביל את טבלת ניודי הסלולר ומסיימת את חודש אוקטובר בגיוס חיובי של כ-4,240 לקוחות נטו - גיוסים בקיזוז נטישות, ללא לקוחות חדשים או מתנתקים.

 

עם זאת, לראשונה צונחת החברה באופן דרסטי בכמות המתניידים, כאשר בחודש ממוצע היא מסיימת עם גיוס חיובי של מעל ל-8,000 מנויים. באמצע אוקטובר הודיע מנכ"ל החברה, יעקב נדבורני, כי הוא פורש מתפקידו, ומאז מתנהלת החברה ללא מנהל. בעל השליטה בחברה, חזי בצלאל, צפוי להודיע בקרוב על מחליפו של נדבורני.

 

 

we4G היא חברת הסלולר היחידה שטרם קיבלה ממשרד התקשורת רישיון להפעלת תדרי דור 5 בארץ, שכן עדיין לא הציגה עמידה בתנאים הנדרשים. בזמן ששאר חברות הסלולר יצאו בקמפיינים פרסומיים רחבים והציגו חבילות חדשות, we4G נותרה מאחור והנתונים מוכיחים כי זה לא לטובתה. סימני השאלה סביב יכולת החברה להמשיך להתקיים מתגברים לנוכח ההשקעות הכבדות להן היא נדרשת בתשתיות דור 5, זאת בזמן שהיא מוכרת חבילות סלולר במחירי הפסד. בנוסף, לאחרונה נפלה העסקה בה קשת הייתה אמורה לרכוש 50% מאקספון, תוך הקמת שירות סטרימינג משותף.

חזי בצלאל חזי בצלאל צילום: אוראל כהן

 

במקום השני בטבלת הניודים ובפער גדול מהמתחרות התייצבה חברת פרטנר, שסיימה עם גיוס חיובי של כ-3,830 לקוחות נטו, ולאחריה פלאפון - עם גיוס חיובי של כ-800 לקוחות נטו. ייתר החברות סיימו את החודש עם גיוסים שליליים: 019 מובייל של טלזר עם אובדן של כ-370 לקוחות נטו; רמי לוי עם אובדן של כ-590 לקוחות נטו; סלקום עם אובדן של כ-1,580 לקוחות נטו; וגולן טלקום עם אובדן של כ-1,920 לקוחות נטו. בתחתית הטבלה נמצאת HOT מובייל, שמאבדת כ-4,660 לקוחות נטו.

 

 

בדומה לספטמבר, הסגר השפיע על כמות המתניידים

 

סלקום מציגה את שיעור הנטישה החודשי הנמוך ביותר בניודים, העומד על כ-1.04% ממצבת לקוחותיה, כאשר HOT מובייל מציגה את שיעור הנטישה הגבוה ביותר העומד על כ-2.57% ממצבתה.

 

בסיכום שנתי, סלקום רושמת את האובדן הגבוה ביותר - כ-32 אלף לקוחות נטו. לפניה נמצאת גולן שמאבדת כ-30 אלף לקוחות נטו. חיבור בין נתוני סלקום וגולן, שהתמזגו באחרונה, משקף אובדן משותף של כ-62 אלף לקוחות נטו. את מירב הלקוחות איבדו החברות למחוללת התחרות הראשית בשוק, we4G, שמובילה עם גיוס חיובי של כ-68 אלף לקוחות נטו מתחילת השנה. במקום השני פרטנר עם גיוס חיובי של כ-15 אלף לקוחות נטו.

 

סגירת מרכזי הסחר והקניונים בפעם השנייה השפיעו על שוק הניודים, כאשר בדומה לספטמבר, גם באוקטובר חלה ירידה בתנועת המתניידים, שהסתכמה ב-147 אלף, ביחס לממוצע חודשי של כ-200 אלף. בסך הכול נעו בין החברות מתחילת השנה כ-1.6 מיליון לקוחות.

x