$
תקשורת

על רקע מיזוג סלקום-גולן: השתיים איבדו 33 אלף מנויים בחציון הראשון

בחודש יוני איבדו שתי החברות כ-9,000 לקוחות; בצד השני, we4G מובילה את גיוס הלקוחות עם 6,700 מנויים חדשים; שוק ניודי הסלולר חוזר לשגרה אחרי הקורונה, עם 200 אלף לקוחות מתניידים

אביאור אבו 09:1301.07.20

שוק ניודי הסלולר מסמן חזרה לשגרה מלאה: במהלך חודש יוני התניידו כ-200 אלף מנויים, לאחר שבחודש מאי נעו בין החברות כ-175 אלף מנויים ובאפריל כ-95 אלף מנויים בלבד – בשל משבר הקורונה, שהוביל לסגירת מרכזי הסחר והקניונים, במקביל לאיסור של משרד התקשורת על שיווק אקטיבי. 

 

חזי בצלאל, בעלי We4G חזי בצלאל, בעלי We4G צילום: עמית שעל

 

we4G, חברת הסלולר של אקספון 018, ממשיכה להוביל את טבלת גיוס הלקוחות וסיימה את החודש עם גיוס חיובי של כ-6,680 לקוחות נטו – גיוסים בקיזוז נטישות, לא כולל לקוחות חדשים. אחריה 019 מובייל של טלזר, שהפתיעה וסיימה עם גיוס חיובי של כ-3,470 לקוחות נטו; פרטנר עם גיוס חיובי של כ-2,610 לקוחות נטו; ו-HOT מובייל שמתאוששת ומסיימת עם גיוס חיובי של כ-770 לקוחות נטו. 

 

לאחריהן, שאר החברות סיימו את החודש עם גיוסים שליליים: פלאפון עם אובדן של כ-310 לקוחות נטו, כאשר החברה גם מציגה את שיעור הנטישה הגבוה ביותר מבין החברות הגדולות, עם עזיבה של כ-43,760 לקוחות; רמי לוי עם אובדן של כ-460 לקוחות נטו; וגולן טלקום עם אובדן של כ-3,180 לקוחות נטו. בתחתית הטבלה נמצאת סלקום, שמאבדת כ-6,750 לקוחות נטו. על רקע המיזוג בין סלקום לגולן, מאבדות שתי החברות כ-9,930 לקוחות נטו.

 

מנכ"ל סלקום אבי גבאי, ומנכ"ל גולן טלקום גיל שרון מנכ"ל סלקום אבי גבאי, ומנכ"ל גולן טלקום גיל שרון צילומים: עמית שעל , אבי גבאי

 

בסיכום המחצית הראשונה של 2020, חברת we4G מובילה עם גיוס חיובי של כ-37,490 לקוחות נטו וגולן טלקום בתחתית עם אובדן של כ-16,840 לקוחות נטו. לפני גולן נמצאת סלקום שמאבדת כ-15,870 לקוחות נטו, ויחד הן מאבדות כ-32,700 לקוחות נטו. סך הכל נעו בין החברות בששת החודשים הראשונים של השנה כ-966 אלף לקוחות.

x