שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תקשורת

נגיף הקורונה

בגלל הקורונה: הקלות לחברות התקשורת בזמן המענה

לפי הערכת מצב שקיים מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, בשל התפשטות הנגיף עשויות חברות תקשורת לקבל הקלות בזמני המענה ללקוח, העומדים עתה על שש דקות

אביאור אבו 08:0611.03.20

בשל התפשטות נגיף הקורונה עשויות חברות תקשורת לקבל הקלות בזמני המענה ללקוח, העומדים עתה על שש דקות — כך עולה מהערכת מצב שקיים מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן. חברות התקשורת נחשבות משק חיוני בחירום ומחויבות לפעילות רציפה, אך המשרד טרם הגדיר את המצב כחירום, וצופה כי יימשך כארבעה חודשים - עד יולי.

 

מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן צילום: אוראל כהן

 

בתרחיש שהוצג, החברות יידרשו להיערך להיעדרויות של עד 25% מכוח האדם ובעקבות כך ביקשו הקלות בזמני המענה - שאחרי כניסתו של התיקון לחוק ביולי 2019 עומדים על עד שש דקות. על פי גורמים בשוק החברות צפויות לקבל הקלות בשיחות הנוגעות לבירורי חשבון וניתוק, אך לא בטיפול בתקלות ואובדן מכשיר.

 

דרך נוספת להתמודד עם מחסור בכוח אדם היא עבודת מוקדנים מהבית. החברות מצויות בשלבי ניסוי של טכנולוגיה שתאפשר להם להתחבר מרחוק למערכות של החברות ולתת שירות בלי שהלקוחות ירגישו בשינוי. עוד נערכים בחברות להגבלת מספר הלקוחות שנכנסים לסניפים. טרם התקבלו הנחיות או מגבלות בנוגע לכניסת טכנאים ומתקינים לבתים, שלה אין תחליף טכנולוגי. בשל ביטול טיסות מחו"ל צפויות החברות גם למחסור בציוד חלופי. עם זאת הן מחויבות בהחזקת רזרבה לכמה חודשים.

 

מבחינה כלכלית, החברות נערכות לפגיעה בהכנסות משירותי נדידה בחו"ל, מרכישת סימים מקומיים על ידי תיירים וממחסור בציוד קצה כמו מכשירים סלולריים. במשרד התקשורת נערכים להעניק פיצוי לחברות, בשיתוף משרד האוצר, במידה שהמשבר יעמיק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x