שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תקשורת

we4G גייסה בינואר 4,300 לקוחות, HOT מובייל איבדה 4,100

כך עולה מטבלת הניודים לחודש הראשון של 2020; מבין ארבעת החברות הגדולות, פרטנר מציגה את שיעור הנטישה הנמוך ביותר שעמד על כ-36,650 לקוחות, לעומת HOT מובייל, אותה נטשו כ-41,250 לקוחות

אביאור אבו 09:3802.02.20

we4G, מותג הסלולר של חברת אקספון 018 שבבעלות חזי בצלאל, ממשיך להוביל את טבלת הניודים גם בתחילתה של 2020.

 

 

החברה סיימה את חודש ינואר עם גיוס חיובי של כ-4,300 לקוחות נטו – גיוסים בקיזוז נטישות, לא כולל לקוחות חדשים.

 

טל גרנות גולדשטיין מנכ״לית HOT, חזי בצלאל מנכ"ל We4G טל גרנות גולדשטיין מנכ״לית HOT, חזי בצלאל מנכ"ל We4G צילום: אוראל כהן, רמי זרנגר

 

במקום השני נמצאת סלקום עם גיוס חיובי של כ-1,300 לקוחות. במקום השלישי פלאפון עם גיוס חיובי של כ-850 לקוחות, ואחריה המפעיל הוירטואלי טלזר 019 עם גיוס חיובי מינורי של כ-20 לקוחות. לאחריו, כלל החברות סיימו את החודש עם גיוסים שליליים: פרטנר עם אבדן של כ-900 לקוחות; המפעיל הוירטואלי רמי לוי איבד כ-1,000 לקוחות; וגולן טלקום איבדה כ-1,300 לקוחות. בתחתית הטבלה בפער גדול מהמתחרות נמצאת HOT מובייל עם אבדן גבוה של כ-4,100 לקוחות.

 

נתוני הניודים בין חברות הסלולר מאפשרים להבין את הלך הרוח של הלקוחות בכל חודש ואת מצב הגיוסים והנטישות של החברות. שקלול הגיוסים מינוס הנטישות, או 'גיוסים נטו', יכול להיות חיובי או שלילי ומשתנה בין חברה לחברה כתלות במאמצי הפעילות החודשית שלה, נפח השיווק, מבצע חדש ואטרקטיבי שלה או של המתחרה, מאמצי שימור ועוד.

 

בסופו של דבר, שוק הניודים הוא שוק חלקי בלבד – נעים בו בממוצע כ-200 אלף לקוחות בחודש.

 

שיעור נטישה נמוך חשוב משיעור גיוס גבוה

 

מבין ארבעת החברות הגדולות, פרטנר ממשיכה להציג את שיעור הנטישה הנמוך ביותר שעמד בינואר על כ-36,650 לקוחות. לעומתה, HOT מובייל מציגה את שיעור הנטישה הגבוה ביותר שעמד באותו החודש על כ-41,250 לקוחות.

 

 

טבלת ניודים ינואר 2020 טבלת ניודים ינואר 2020

 

 

כאשר לקוח נוטש חברה – היא מאבדת מנוי והכנסה שכנראה הייתה גבוהה ממחירי החבילות המשווקות על ידי המתחרים. כאשר חברה מגייסת לקוח – מדובר בירידה בהכנסה הממוצעת, היות ולקוח שגויס הוא לרוב לקוח שקיבל הצעה אטרקטיבית כדי להתנייד.

 

כמו כן, גיוס מלווה בעלויות גבוהות עקב תשלום חד פעמי למשווק ועלויות הרכשת לקוח. בנוסף, כשהחברה משקיעה מאמצים בגיוס לקוחות במחיר נמוך, המבצע גורר גם לקוחות קיימים לשפר תנאים.

 

במחקר של "מרקטסט" שפורסם בשבוע שעבר ובודק את שביעות הרצון בחיי הלקוח, נשאלו הנסקרים האם הם שקלו לאחרונה לעבור לחברת סלולר אחרת. תשובה חיובית התקבלה על ידי 58% מלקוחות סלקום; 50% מלקוחות HOT מובייל; 44% מלקוחות פלאפון; ו-31% מלקוחות פרטנר.

x