$
הייטק והון סיכון

חברת Explorium גייסה 15.5 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה שמסייעת למדעני נתונים לחלץ מידע ולבנות מודלים מדויקים יותר, על בסיס מקורות ומשתנים רבים. את סבב הגיוס הובילה Zeev Ventures

הגר רבט 16:0511.09.19
חברת אקספלוריום (Explorium) הישראלית הודיעה היום (ד׳) על גיוס סבב A של 15.5 מיליון דולר בהובלת Zeev Ventures, קודם לכן גייסה החברה סבב סיד של 3.6 מיליון דולר בהובלת Emerge בהשתתפות F2 Capital, שלקחו חלק גם בסבב הנוכחי.

 

 

אקספלוריום הוקמה על ידי מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר, שלושה יזמים שהובילו בעבר פלטפורמות דאטה לצרכי כריית מידע ואופטימיזציה בחברות ironSource ו-Natural Intelligence. החברה מפתחת פלטפורמה המאפשרת לצוותי מדע נתונים לבנות מודלים לחיזוי ע״י גישה לאלפי מאגרי מידע וחילוץ אוטומטי של המשתנים המשפיעים ביותר.

 

מייסדי החברה מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר מייסדי החברה מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר צילום: explorium

 

 

מאקספלוריום נמסר כי בינה מלאכותית ומודלים חיזויים הפכו לשיטה המובילה להפקת ערך מדאטה. מודלים כאלה משמשים היום חברות בכל תעשיה לייצור הכנסות, הפחתת סיכונים עסקיים, אופטימיזציה של מאמצי שיווק ושיפור יעילות אופרטיבית. אולם האתגר בבניית מודלים מדויקים עדיין טמון בזמינות המידע הרלוונטי. ״אם הדאטה ברשות העסק מוגבל, לא משנה כמה מורכב האלגוריתם שישתמשו בו. התוצאה עדיין תהיה קרובה יותר למכונת ניחושים מאשר מכונה החוזה בצורה מושכלת״ הסביר מאור שלמה, מנכ״ל ומייסד-משותף בחברה. ״אנחנו מעצימים חברות לאתר מאגרי מידע רלוונטיים לשאלה העסקית שלהם ולייצר על בסיסם מודלים חיזויים אפקטיביים.

 

"אנחנו עושים לדאטה של למידת המכונה את מה שמנועי החיפוש עשו לאינטרנט. בדיוק כמו שמנוע חיפוש סורק את האינטרנט ומציג את התשובות הכי רלוונטיות לחיפוש שלי, אקספלוריום סורקת מקורות מידע בתוך ומחוץ לארגון כדי לזהות את המשתנים שיוצרים מודלים מדויקים לכל בעיית חיזוי". הפלטפורמה מחברת את הנתונים הפנימיים של הלקוח לאלפי מקורות חיצוניים, בוחנת על בסיסם עשרות אלפי משתנים כדי לזהות את פיסות המידע הכי רלוונטיות ומשלבת אותם כמשתנים בבסיס מודלים מוצלחים.

 

 

 

אורן זאב, שותף מייסד בקרן Zeev Ventures, מסר: "אקספלוריום מגדירה קטגוריה חדשה בשוק מדע הנתונים ומשנה את הדרך בה חברות מוצאות נתונים רלוונטיים עבור בינה מלאכותית. מאור, אור ועומר בנו מוצר עשיר ובשל בזמן קצר, והלקוחות של אקספלוריום רואים תוצאות עסקיות משמעותיות שמקורן במידע ומשתנים חדשים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x