$
הקברניט

קלרמונט הסינגפורית רכשה את השליטה ב-Eviation Aircraft הישראלית של אביב צידון

על פי הדיווח, קלרמונט תקבל לידיה כ-70% ממניות החברה הישראלית. סכום העסקה לא פורסם אך החברה גייסה עד כה כ-200 מיליון דולר. Eviation פיתחה מטוס חשמלי בעל טווח של כ-1,000 ק''מ ובעל עלויות תפעול נמוכות במיוחד

מאיר אורבך 10:5303.09.19

חברת ההשקעות הסינגפורית קלרמונט רכשה את השליטה בחברת Eviation Aircraft הישראלית של אביב צידון. על פי הדיווח של החברה הסינגפורית היא רכשה 70% ממניות החברה הישראלית. סכום העסקה לא פורסם אך בעבר דווח שהחברה הישראלית גייסה כ-200 מיליון דולר שכוללים את ההשקעה של קלרמונט.

 

כל ההשקעה של החברה הסינגפורית תיכנס לחברה הישראלית ולא לבעלי המניות שלה. בישראל ימשיך להיות מרכז הפיתוח של החברה כאשר בארה"ב יוקם המפעל של החברה לייצור המטוס החשמלי שפיתחה. תוכנית העבודה של החברה לא תשתנה בעקבות ההשקעה. על פי הערכה הפעילות בישראל צפויה לגדול.

 

המטוס החשמלי של Eviation המטוס החשמלי של Eviation צילום: רויטרס

 

חברת אוויאשן, Eviation Aircraft, פיתחה מטוס נוסעים חשמלי שיכול לטוס לטווח של כ-1,000 ק"מ, במהירות של 440 קמ"ש. המטוס אמור להציע עלויות תפעול הנמוכות בכ־50% ממטוסים רגילים בגודל שלו. החברה נוסדה על ידי עומר בר יוחאי המנכ"ל, ויו"ר החברה אביב צידון.

 

אוויאשן פועלת מאזור התעשייה קדימה-צורן. החברה הישראלית מצטרפת ל-magniX, חברה נוספת בתחום שמחזיקה קלרמונט הסינגפורית. החברה הישראלית מתכננת להתחיל להשיק את מטוסיה בשנת 2022 באופן מסחרי בעקבות הסכם שחתמה עם חברת קייפ אייר. ההשקעה של החברה הסינגפורית תהווה גב משמעותי לחברה בניסיונה לפרוץ לשווקים בעולם עם התמקדות בארצות הברית.

 

המטוס של אוויאיישן מתוכנן להיות מושק ב-2022 המטוס של אוויאיישן מתוכנן להיות מושק ב-2022 צילום: רויטרס

 

ריצ'רד צ'נדלר, יו"ר קבוצת קלרמונט, אמר: "Eviation ו-magniX הן שתי פלטפורמות משלימות, שתיהן מתמקדות בהפיכת טיסה בת קיימא למציאות. מטוסים חשמליים יעצבו את עתידם של תעשיות התעופה וההובלה והופכים את הטיסות לנקיות יותר, זולות ויעילות יותר."

 

עומר בר-יוחאי, מנכ"ל חברת אוויאישן, אמר בידיעה שהפיצה קלרמונט: "אנחנו נרגשים על ההצטרפות למשפחת קלרמונט תעופה וחלל. שנת 2019 הייתה שנה מרכזית עבור כולם בחברה - התחלנו במטוס החשמלי הראשון שלנו אליס, הכרזנו על שותפות עם magniX והבטחנו את החוזה המסחרי הראשון שלנו עם קייפ אייר. ההשקעה של קלרמונט תאפשר לנו להאיץ את הצמיחה שלנו ולקחת את הגיוס לגבהים חדשים."

 

המטוס, שיהיה מסוגל לשאת 9 נוסעים ו-2 טייסים, בנוי מחומרים מרוכבים לטובת הפחתת המשקל שלו, ותוכנן להיות בעל מקדם גרר נמוך ביותר, כדי להקטין את צריכת האנרגיה. הוא מצויד ב-3 מנועים חשמליים, אחד בכל קצה כנף ואחד ראשי בחלקן האחורי, שדוחפים אותו קדימה. אורכו 12 מטר ומוטת כנפיו 16מטר. תא הנוסעים מרווח, כשלכל נוסע משטח טעינה לסלולרי ומושב מסתובב.

 

קבוצת קלרמונט הינה קבוצה עסקית בינלאומית עם מטה בסינגפור. החברה בונה ומשקיעה בעסקים בתחום שירותי בריאות, שירותים פיננסיים וחלל. הקבוצה שווה כיום על פי הערכות 5 מיליארד דולר. השבוע פירסם כלכליסט שחברה אחרת של אביב צידון פינרג'י מתכוונת להקים מפעל לייצור סוללות חשמליות בהודו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x