שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הסטארטאפים המבטיחים 2019

הסטארטאפים המבטיחים

מקום שני - אפספלייר: הקפיצה השיווקית הגדולה

אפספלייר, שמאפשרת לבעלי אפליקציות לנטר משתמשים רווחיים, זינקה לקצב הכנסות של 130 מיליון דולר, רק חמש שנים לאחר שנוסדה

מאיר אורבך 14:5509.05.19

לפרויקט 50 הסטארט-אפים המובילים - לחצו כאן

 

 


 

השנה האחרונה היתה שנת הטיפוס לצמרת של חברת טכנולוגיות השיווק אפספלייר (AppsFlyer): היא הכפילה את מספר עובדיה מ־355 בסוף 2017 ל־649 כיום. במקביל, בסוף 2018 היא הגיעה לקצב מכירות שנתי מרשים של 100 מיליון דולר, חמש שנים בלבד אחרי שהוקמה. נכון לאפריל, קצב המכירות כבר עמד על כ־130 מיליון דולר, ולא מן הנמנע שעד סוף השנה המספר יתקרב ל־200 מיליון.

 

 

 

 אורן קניאל אורן קניאל צילום: AppsFlyer

 

 

ניתוח של הכנסות החברה מצביע לא רק על צמיחה משמעותית, אלא גם על הכנסות יציבות עם הבטחת הכנסה של חלק משמעותי מהסכום: 90% מההכנסות השנתיות של החברה מגיעות ממנויים שחותמים חוזה לשנה לפחות, ו־65% מהם אף משלמים לשנה מראש.

 

אפספלייר הוקמה ב־2011 על ידי שני יזמים: אורן קניאל, מנכ"ל החברה, ורשף מן, סמנכ"ל הטכנולוגיה הבכיר שלה. החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לבעלי אפליקציות לדעת מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם: חיפוש בגוגל, מודעה בפייסבוק או בטוויטר, דיוור ישיר למייל, הודעת SMS, קמפיין טלוויזיוני ועוד. מהנתונים שמדדה החברה על האפליקציות שבהן היא פועלת עולה שהיא מדדה פעילויות שיווקיות בכ־20 מיליארד דולר ב־2018. לצד ניטור הפעילות השיווקית, אפספלייר מצליחה גם לסייע לחברות במניעת הונאות, והפתרונות שהיא מציעה בתחום חוסכים ללקוחותיה כ־6.5 מיליון דולר ליום, שווי הונאת מודעות.

 

בשנה האחרונה אפספלייר ביצעה שורת עסקאות מפתח ויצרה שרשרת של שותפויות עם מותגים בולטים, כולל איביי, NBC-Universal, אדידס, יונדאי וקוקה קולה.

 

למרות קצב המכירות המרשים, באפספלייר אין מחשבות על הנפקה. השוק הלוהט של נאסד"ק לא העמיד את החברה בכוננות הנפקה אלא בכוננות השבחה. הקפיצה העצומה שהיא ביצעה בשנה האחרונה הביאה את קברניטיה להבין שהיא כבר לא חברת סטארט־אפ קטנה אלא גוף משמעותי שצריך לחזק את היכולות הטכנולוגיות שלו ולהרחיב את יכולותיו. אפספלייר אינה מהחברות שדומיננטיות בתחום הרכישות, ועד כה ביצעה רק שתי רכישות קטנות, בעיקר למטרות של רכישת כוח אדם משמעותי.  

עובדי AppsFlyer עובדי AppsFlyer צילום: AppsFlyer

 

 

כיום מנהליה מסתכלים על הנושא בצורה שונה, בעיקר לנוכח הצמיחה במספר העובדים. אם לפני שנתיים רכישת חברה המעסיקה עשרות עובדים היתה מפרה את האיזון התרבותי באפספלייר, הרי שכיום, עם 649 עובדים (ומשרדים בהרצליה, חיפה, ניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, בנגקוק, טוקיו, סין, הודו, דרום קוריאה, גרמניה, רוסיה, ברזיל, וארגנטינה), היא יכולה לקלוט ללא כל בעיה רכישות של חברות עד 60 עובדים, ולפיכך סביר בהחלט שבשנה הקרובה היא תבצע רכישות בסדר גודל כזה.

 

למרות קצב הצמיחה המרשים, גיוס הכספים האחרון של החברה היה ב־2017, אז גייסה 56 מיליון דולר. עד היום גייסה החברה כ־84 מיליון דולר. על משקיעי החברה נמנים קומרה קפיטל, גולדמן זאקס, זרוע ההשקעות של דויטשה טלקום, קרן הון הסיכון פיטנגו צמיחה ופיטנגו ונצ'ר, קרן מאגמה, קרן Eight Roads והיזם והאנג'ל אייל גורה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x