$
חדשות טכנולוגיה

דיווחים: גט פועלת למכירת פעילותה בניו יורק במחיר סמלי

החברה פועלת בניו יורק תחת המותג ג'ונו, שרכשה לפני כשנתיים מהמייסד מארקו טלמון; לפי אחד הדיווחים, גט מפסידה מיליון דולר ביום על הפעילות הזו

עומר כביר 23:5417.03.19

 גט (Gett) פועלת למכור את פעילותה בניו יורק במחיר סמלי - כך לפי דיווחים באתרים Quartz ו-Crain’s.

 

גט פועלת בניו יורק תחת המותג Juno, שרכשה לפני כשנתיים מהמייסד מארקו טלמון. אחרי הרכישה הכניסה גט את פעילותה בעיר תחת המותג, שאף שהחל לפעול בניו יורק אחריה זכה להצלחה והכרה גדולות יותר. ואולם עתה פועלת גט על מנת למכור את ג'ונו, ובכך למעשה להפסיק את פעילותה בעיר.

 

ביולי שעבר כבר דיווחה בלומברג שגט שוקלת למכור את ג'ונו ולצאת מהשוק האמריקאי, ואולם כעת עברה החברה לשלב הבא והחלה לפעול אקטיבית למכירת הפעילות. לפי דיווח של Quartz, החברה הפיצה מצגת פיץ' קצרה תחת הכותרת "הזדמנות ייחודית לקונסולידציה בשוק בניו יורק". המסמך, שהגיע לידי האתר, מתאר את ג'ונו כשחקנית מספר שלוש בשוק הנסיעות בניו יורק (אחרי אובר וליפט), עם 14 מיליון נסיעות ב-2018. עוד מצוין במצגת שבג'ונו בוצעו עד ינואר נסיעות בהיקף של 270 מיליון דולר, ושהכנסות החברה מנסיעות אלו עמדו על 40 מיליון דולר. התקופה שאליה מתייחסים הנתונים לא מצוינת.

 

לא ברור אילו יתרונות יכולה ג'ונו לספק לשחקנית קיימת בשוק, פרט לרשימת הנוסעים והנהגים שלה (שרבים מהם כבר עושים שימוש באחד או יותר מהשירותים האחרים, שכן נהגים רבים עובדים במקביל עם כמה שירותי הזמנת נסיעות). המכירה יכולה אולי לקרוץ לשחקן קטן יותר או מתמודד חדש, אבל לא ברור כמה גופים מסוג זה יהיו מעוניינים להיכנס לשוק רווי ובעייתי כמו ניו יורק.

 

מסיבה זו, ייתכן שהמחיר שמבקשת גט בעבור הפעילות בניו יורק הוא "נומינלי", לפי דיווח של Crain’s, שגם טוען שהחברה מפסידה מיליון דולר ביום. מקורות בתעשייה אמרו לאתר שהחברה פנה לכמה מיריבותיה בהצעה לקנות את הפעילות המדשדשת.

 

ברקע המכירה עומדים קשיים מתמשכים של גט להפוך לשחקנית משמעותית בניו יורק, שהוחרפו בעקבות רגולציה חדשה על פעילות שירותי הזמנת נסיעות בעיר, שבין השאר הגבילה את מספר המכוניות שיכולות לעבוד בכל שירות וחייבה אותם לשלם לנהגים שכר מינימום של 17.22 דולר בשעה.

 

מוניות בניו יורק מוניות בניו יורק צילום: גטי

 

מנכ"ל ג'ונו, רונן בן דוד, מסר בתצהיר שהוגש בשבוע שעבר לבית המשפט העליון של ניו יורק שהכללים החדשים, שנכנסו לתוקף ב-1 בפברואר, הביא לעלייה משמעותית בהוצאות החברה, ובמקביל לירידה של 30% בהיקף הנסיעות בין ינואר לפברואר ולירידה של 17% בתשלום הממוצע לשעה שמקבלים נהגים באותה תקופה.

 

אובר וליפט סבלו גם הן מירידה בהיקף הנסיעות. מנגד, ויה הישראלית, הקטנה מבין ארבע השחקניות המרכזיות בשוק הזמנת הנסיעות בניו יורק, דווקא דיווחה שמאז כניסת הרגולציה לתוקף היקף הנסיעות בה עלה ב-15%. ויה, שפעילותה ממוקדת בנסיעות שיתופיות במודל של מוניות שירות חכמות, כמעט ולא הושפעה לרעה מהרגולציה, בעיקר מאחר שכבר שילמה לנהגיה יותר משכר המינימום שהיא קבעה.

 

תגובה גט לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x