$
חדשות טכנולוגיה

בריטניה למפרסמים: התרחקו מפייסבוק עד שתילחם בהסתה, בטרור ובטרולים

דו"ח של ועדת המודיעין והביטחון בפרלמנט הבריטי קובע שהחברה, ואיתה טוויטר וגוגל, עשו מעט מדי במאבק נגד תוכן טרוריסטי, מסית, גזעני או פוגעני כלפי נשים. במסגרתו, קראו המחוקקים למפרסמים להתרחק מהפלטפורמות האמריקאיות, עד שיוכח שדרכיהן תוקנו

רפאל קאהאן 13:1025.11.18

מחוקקים בבריטניה קוראים למפרסמים מקומיים להתרחק מפרסום בפלטפורמות אמריקאיות שלא מצליחות להגן על הקהל מפני תוכן פוגעני - פייסבוק, גוגל וטוויטר. ועדת המודיעין והביטחון של הפרלמנט הבריטי פרסמה דו"ח לפיו הרשויות במדינה לא מקבלות מענה מספק מחברות האינטרנט בכל הנוגע במלחמה בהסתה לטרור, גזענות ושנאת נשים.

 

 

הדו"ח הציג התקדמות איטית ומועטה בפיקוח ואכיפת נהלי איסור פרסום תכנים שכאלה בארבע השנים האחרונות. בשל כך, קבעו המחוקקים שיש להפעיל לחצים חדשים על אותן חברות: "ניכר שהדרך העיקרית להשפיע על פעילותן של החברות היא דרך שורת הרווח שחשובה להן מאשר לעשות את המעשה הנכון", נכתב בדו"ח. "יש לעודד חברות שמפרסמות בפלטפורמות המקוונות ללחוץ להסרת תוכן קיצוני ולאיים במשיכה של תקציבי פרסום אם ימנעו מלבצע זאת". לדעת המחוקקים, כך תושג השפעה יעילה על ענקיות הטכנולוגיה.

 

פרסומות בפייסבוק? קודם שתסיר את התוכן הבעייתי פרסומות בפייסבוק? קודם שתסיר את התוכן הבעייתי צילום: Instapage

 

 

מחברי הדו"ח ציינו שחברות האינטרנט התעכבו ואף סירבו בעבר להסין תוכן לבקשת הממשלה הבריטית. למשל, בתקופת גל הפיגועים האיסלמיסטים ששטף את בריטניה ב-2017 התבקשו החברות להסיר תכנים מסוימים - בקשות שלא נענו משום שהמפרסמים מצאו טריקים שונים לעקיפת מגבלות תנאי השימוש; הממשלה טענה ובצדק שמדובר בתוכן בעייתי, אך החברות לא ראו אותו ככזה משום שלא עבר על החוקים שלהן. המחוקקים לא ציינו אילו מנגנונים שימשו את מפרסמי התוכן הפסול, ככל הנראה במטרה למנוע מאחרים להשתמש בהם.

 

החברות: המצב משתפר במהירות

 

מפרסמים כבר נקטו בצעדים נגד רשתות חברתיות בעבר, בשל פגיעה במותגים שלהם; בפברואר הוחרמה יוטיוב בידי יוניליוור ומפרסמים גדולים אחרים בגלל שמודעות שלהם הוצגו לצד סרטוני יוטיוב. גוגל, בעלת הפלטפורמה, טענה שהמצב השתפר משמעותית וכ-98% מהתוכן הפסול מזוהה בידי מערכות אוטומטיות וכ-50% ממנו מוסר עוד לפני שצפו בו יותר מעשרה גולשים. בנוסף, טענה גוגל שיש לה 10,000 איש שאמונים על בקרת תוכן לצד האלגוריתמיקה, ושהשקיעה כ-5 מיליון דולר בסיוע למלכ"רים שפעילים בתחום. 

 

 

 

גם בטוויטר אמרו שכ-95% מהתוכן הקיצוני מוסר על ידי הרשת החברתית, כאשר 75% מוסר לפני שבכלל צפו בו או שהספיק לצייץ. פייסבוק סירבה להגיב על הטענות שהועלו בדו''ח הבריטי, אך אמרה שכ-30 אלף עובדים עוסקים בפיקוח על התכנים כאשר 200 מהם עוסקים בהסרה של תוכן תומך טרור באופן בלעדי. לדברי החברה, כ-99% מהתוכן שמפאר קבוצות טרור מוסר לפני שהוא מדווח על ידי המשתמשים
בטל שלח
    לכל התגובות
    x