• תפריט
מכשירים

רמקולים חכמים, תמונת מצב: השוק יכפיל את גודלו עד סוף השנה

קטגוריית המוצר הצעירה סיימה את 2017 עם 50 מיליון יחידות שנמכרו - מספר שיגיע השנה ל-100 מיליון; לפי ניתוח של קנאליס, אמזון שולטת בחצי מהשוק, אך גוגל צפויה להדביק אותה עד 2020, כך שכל אחת מהן תחזיק בכ-34% ממנו. והיכן אפל? בשלב זה, מדשדשת מאחור

רפאל קאהאן 16:0210.07.18

שוק הרמקולים החכמים מתחיל להגשים את ציפיות היצרנים: לפי נתוני חברת המחקר קנאליס, מספר המכשירים, שעמד ב-2017 על 50 מיליון, יגיע לכ-100 מיליון עד סוף השנה. להערכת קנאליס, אמזון וגוגל ימשיכו לשלוט בקטגוריית המוצר הצעירה, כשאפל תשתרך מאחוריהן.

 

 

חברת המחקר צופה שמצבה של אמזון לא ישתפר: החברה מחזיקה כיום במחצית מהשוק, אך עד 2022 תשלוט בכ-34% ממנו. גוגל, יריבתה הגדולה, צפויה להגדיל את חלקה באחוזים בודדים ולהחזיק אף היא ב-34%, בעוד אפל תגיע רק ל-10% מהשוק.

 

 

רמקולים חכמים רמקולים חכמים

 

 

החברות צפויות לאבד מכוחן בשל כניסת מתחרים חדשים, כדוגמת סונוס, סמסונג ויצרניות סיניות שונות שבשלב זה מציעות רמקולים רק לשוק המקומי. כ-73% משוק הרמקולים החכמים מתרכז בארה"ב, בעיקר בשל הזמינות המוגבלת של פלטפורמת הבינה המלאכותית שמפעילה אמזון. דווקא השוק הסיני, שלרוב מזין את יצרניות החומרה, אינו צפוי להסביר פנים עבור גוגל ואמזון: שירותי שתיהן אינם זמינים במדינה (על אף שאמזון מציעה חלק מהם דרך שותפים מקומיים).

 

 

 

הרמקולים החכמים לא יהפכו למיינסטרים לפני שיושקו עבורם שירותים רבים שיספקו ערך ייחודי למשתמש. גוגל מנסה להראות למפתחים שהיא זו ששווה להשקיע בפלטפורמה שלה - בין היתר, בהצגת יכולות זיהוי קולי מתקדמות במיוחד, אך פלטפורמת אמזון כוללת כיום הרבה יותר יכולות. זאת, על אף שרובן מכוונות לשימוש קמעונאי, ולא בהכרח מספקות ערך ישיר לצרכן. אפל, לעומת שתיהן, מפעילה פלטפורמה סגורה מאוד, מה שמגביל את יכולת הצמיחה שלה בשוק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x